El president del CSIC admet la fuga de cervells però diu que "és una llegenda urbana exagerada"
Insta a aprovar la llei de mecenatge aparcada per Rajoy per entendre que seria positiva per finançar projectes
El president del Consell Superior d'Investigacions Científiques (CSIC), Emilio Lora-Tamayo, ha admès aquest dilluns la marxa d'investigadors espanyols d'Espanya per la falta de sortides professionals, encara que ha puntualitzat que és "una llegenda urbana exagerada".
Lora-Tamayo ha assegurat en declaracions a RNE amb motiu del 75è aniversari del CSIC que no considera "fuga de cervells" que hi hagi investigadors formats al CSIC que treballin fora d'Espanya durant un temps sempre que tinguin "la possibilitat de tornar". Segons la seva opinió, forma part de "la mobilitat" de l'activitat investigadora, encara que ha reconegut que els últims temps "són més els graduats i doctors que no troben plaça per investigar".
No obstant, ha precisat que els últims tres anys no més d'una dotzena i mitja d'investigadors del CSIC amb plaça han decidit anar-se'n i la majoria dels casos "per un xec amb diverses xifres".
En aquest sentit, Lora-Tamayo ha reclamat "tenir la mateixa capacitat per fitxar (investigadors) que s'adaptin a les necessitats del CSIC" i ha ressaltat la feina que s'està portant a terme amb el Govern per definir "una carrera investigadora laboral, no funcionarial".
El president de l'òrgan investigador ha ressaltat la importància de la inversió pública a l'existir "moltes línies d'investigació que ara no tenen aplicació ni aplicabilitat", però ha demanat a la vegada un esforç més gran per part de l'empresa privada. "És lògic pensar que el sector privat ha de fer un esforç i no en abstracte sinó en combinació amb el sector públic, per això el que estic intentant és que cali el missatge que el que hem de fer és fomentar més aquesta col·laboració", ha indicat.
Notícies relacionadesCom a part de l'aportació privada, Lora-Tamayo ha esmentat la possibilitat de finançar contractes de joves investigadors associats a un centre del CSIF. "Costa moltíssim, però estem aconseguint alguns resultats en aquest sentit molt lloables d'empreses que sí que entenen el problema i que financen projectes sense importar-los el tema, simplement per la brillantor de la investigació", ha exposat.
També ha instat a aprovar la llei de mecenatge que ha estat aparcada pel Govern de Mariano Rajoy per entendre que seria positiva per al finançament de projectes. "Sóc un espectador ansiós per veure-la", ha dit el president del CSIC.
- Més d’un milió de catalans prenen Diazepam i altres ansiolítics
- 53 anys d’història Un tresor fotogràfic, en perill
- Tendències en salut L’ashwagandha, el suplement que conquista dones en la menopausa: «M’ha tret la boirina del cap»
- Estrena televisiva ‘OT 2025’ arriba amb un nou jurat i un programa d’humor
- El model territorial Hisenda prepara la seva alternativa de finançament singular per a Catalunya
- Canvi climàtic Màxima alerta: nous estudis avancen dràsticament la frenada del Corrent Atlàntic
- EUROVISIÓ RTVE trasllada a l'organització d'Eurovisió que sortirà del festival si participa Israel
- Debat de política general Junts pressiona el PSC i sotmetrà a votació al Parlament els pactes amb Sánchez
- Gens i ADN Gossos perillosos: un estudi demostra que l’agressivitat no ve determinada per la raça
- Diplomàcia La Xina i els Estats Units arriben a Madrid a un acord marc sobre la venda de TikTok