Crisi sanitària internacional
Vaga de sanitaris en l'únic centre d'Ebola al sud de Sierra Leone
Gairebé 60 pacients de la clínica han quedat desatesos
Un centenar de professionals han mort per contagi

Hospital de Kenema, a Sierra Leone, per a malalts d’Ebola, el juny passat. /
Treballadors sanitaris de l'únic centre per a malalts d'Ebola al sud de Sierra Leone han començat una vaga per reclamar les millores salarials que el Govern els va prometre davant l'alt risc a què estan exposats, ha informat Metges Sense Fronteres (MSF).
El centre, situat a la ciutat de Bandajuma, estudia tancar les portes si la vaga dels sanitaris persisteix, ja que la falta de personal impedeix el funcionament de la clínica, ha explicat MSF, que gestiona aquest centre.
Segons el coordinador d'emergències de MSF a Sierra Leone, Edward Stars, uns 60 pacients de la clínica han quedat desatesos a causa de la vaga, que va començar dimecres.
Encara que MSF compta amb personal internacional, Stars lamenta que no sigui suficient per mantenir el centre obert.
Els treballadors sanitaris que s'han unit a la vaga, la majoria d'ells infermers, higienistes i netejadors, reclamen el "pagament de risc" de 100 dòlars a què es va comprometre el Govern liberià.
Més de 100 professionals sanitaris han mort fins al moment al país a causa de l'Ebola, després de contagiar-se mentre atenien els malalts.
Per això reivindiquen una millora salarial, així com més mesures per protegir-se del virus, que es transmet per contacte directe amb la sang i fluids corporals de persones o animals infectats.
Aquesta setmana, el Govern de Sierra Leone va anunciar que oferirà una ajuda de 5.000 dòlars (uns 4.000 euros) als familiars dels metges i infermers que han mort a causa de l'Ebola.
Fa un mes, el personal sanitari de Libèria també va iniciar una vaga per exigir millores salarials, encara que dos dies després la van finalitzar apel·lant a "motius humanitaris" i davant les nombroses peticions que han rebut de diferents parts del món perquè reprenguessin la seva tasca.
Sierra Leone, amb Libèria, és el país més afectat pel brot d'Ebola que va sorgir a Guinea Conakry el març passat i que ja ha causat la mort de més de 5.000 persones a l'Àfrica Occidental.
- De la política, ¿se’n surt? (VIII) Xavier Domènech, exlíder dels Comuns: «M’han sondejat de diferents espais polítics, però no em plantejo tornar»
- Meteorologia El Meteocat emet un avís de situació meteorològica de perill per intensitat de pluges a Catalunya
- Gairebé dos mesos desapareguda Indonèsia deté dos homes per la mort de Mati Muñoz
- Balanç de la temporada alta El nombre de turistes continua creixent a Espanya, però el consum es refreda
- Després de sis mesos ingressat Toni Moog surt de rehabilitació: «És més difícil desenganxar-se del Diazepam que de la cocaïna»
- Retorn a l’activitat parlamentària El Govern inicia el curs amb gestos als seus socis i els Pressupostos en l’aire
- Xavier Domènech "M’han sondejat de diferents partits, però no em plantejo tornar"
- Proposta popular Feijóo acusa un Govern "fallit" de posar-se "de perfil" en els incendis
- Una investigació La batalla del comptable contra el Banc d’Espanya
- Crítiques al PP El PSOE defensa la seva gestió en els incendis