Veïns i antitaurins s'embranquen a pedrades en el festeig del Toro de la Vega
Mentre 'Elegido' mor allancejat, diverses persones han estat hospitalitzades després dels enfrontaments entre el públic
Després d'uns quants anys de crítiques i tensions, els enfrontaments han fet un pas més aquest any en el festeig del Toro de la Vega. I és que almenys una jove activista defensora dels animals ha hagut de ser traslladada a l'hospital després de rebre una intencionada pedrada. La dona ha quedat inconscient després de la lapidació efectuada per part dels aficionats a la festa dels toros de Tordesillas, que consisteixen a allancejar un toro en ple camp.
Els incidents s'han produït just abans del començament del torneig. El centenar de manifestants antitaurins han estat insuficients per boicotejar la festa, malgrat haver format una cadena humana per intentar impedir la sortida de l'animal. Les pedres han vençut les proclames. Al crit d'"aquí estem, nosaltres no matem" o "'Elegido' no està sol" la tensió ha estat seguida pel torneig i 'Elegido', com era de preveure, no ha tingut sort.
Notícies relacionadesEl toro 'Elegido' ha estat abatut davant més de 30.000 persones. Els 600 quilos de l'animal, de la ramaderia burgalesa d'Antonio Bañuelos, han quedat estesos inerts dintre dels confins de La Vega, com diu el reglament, despré de ser abatut pel llancer a peu Álvaro Martín 'Portu', veí de Serrada, que participava per segona vegada en la festa i que després d'una primera llançada s'ha vist obligat a allancejar el seu oponent en dues ocasions més per acabar la feina.
La mort del toro ha arribat després d'un recorregut que ha deixat quatre ferits, un d'ells molt greu, i en què han participat uns 45 llancers, 30 d'ells a peu i 15 a cavall. L'oposició dels animalistes només ha donat mitja hora més de vida a l'animal condemnat, just el retard acumulat després dels incidents de l'inici, sufocats per agents de la Guàrdia Civil.
- Sondeig polític d’Espanya Enquesta eleccions generals Espanya: L’auge de Vox dispara el bloc de la dreta i acosta el PSOE al PP
- La Seguretat Social adverteix: si guanyes 300 euros al mes hauràs de donar-te d’alta com a autònom
- Comerç icònic Lledó Mas diu adeu després de 118 anys
- Testimoni Commoció a València per l’home trobat mort després de 15 anys: «Mentre pagues, ningú es preocupa de si ets viu»
- Dotze d’octubre Una recepció sense Sánchez ni Ayuso
- Així és com pots evitar una de les estafes telefòniques més comunes de l'any 2025
- Conflicte al Pròxim Orient Hamàs allibera tots els ostatges vius i Israel entrega 2.000 presoners palestins
- L'ànima vella i l'esperit jove del Toro més contemporani
- Sense previsió de represa La dana Alice obliga a cancel·lar 27 trens en el corredor ferroviari entre Barcelona i València
- Seguretat Social El Govern proposa apujar la quota dels autònoms entre 11 i 200 euros el 2026