L'escàndol de la carn podrida a la Xina s'expandeix i afecta també Starbucks i Burger King

Les cadenes han retirat productes per l'escàndol d'un dels seus proveïdors

Les pràctiques de l’empresa càrnia Husi, que distribueix per a cadenes com McDonalds i Pizza Hut, han fet la volta al món. / YOUTUBE

Les pràctiques de l’empresa càrnia Husi, que distribueix per a cadenes com McDonalds i Pizza Hut, han fet la volta al món.
El cartell d’un local de Starbucks a Xangai, en una imatge d’arxiu.

/

2
Es llegeix en minuts

La nord-americana Starbucks ha retirat alguns dels seus bocates a botigues de la Xina per l'escàndol destapat en un dels seus proveïdors carnis, la firma HusiHusi, tancada per les autoritats acusada de vendre carn podrida en l'últim i greu problema d'inseguretat alimentària que afecta el país.

En un comunicat publicat per la cadena de cafeteries Starbucks al seu compte oficial de Weibo, el Twitter xinès, l'empresa va anunciar que havia identificat un producte, el 'panini' de pollastre amb salsa de poma, que conté carn d'un proveïdor que utilitza productes de la firma Husi de Xangai i que ha començat a retirar-lo.

L'escàndol destapat a Husi, que va estar falsificant sistemàticament la data de caducitat de part de la carn que venia a cadenes de menjar ràpid, segons va desvelar la televisió Dragon TV, s'està expandint per tota la Xina tenint en compte l'enorme clientela de Husi.

Dilluns les autoritats van tancar les instal·lacions de Husi, firma de Xangai, per poder realitzar una investigació en profunditat, segons va confirmar a Efe un funcionari de l'Administració Municipal d'Alimentació i Medicaments del Govern de la municipalitat.

L'entrepà de Starbucks s'ha estat venent en 13 províncies xineses i a les principals ciutats del país.

"Prioritzem la qualitat i la seguretat", va indicar el comunicat de la companyia.

A més de Starbucks, Burger King també ha anunciat que retirarà productes que continguin carn de Husi, i ha començat una investigació, segons el que ha publicat a Weibo dirigit als seus consumidors xinesos, àvids usuaris de xarxes socials.

També Dicos ha fet declaracions similars en aquest fòrum, el més popular de la Xina, mentre que Ikea ha confirmat que va deixar de treballar amb Husi el setembre passat.

Tant McDonalds com Yum! Brands, que controla KFC i Pizza Hut, es van disculpar amb un comunicat dilluns, en el cas de Yum! amb l'avís que alguns productes podrien deixar d'estar disponibles durant cert temps al país per la suspensió de compres a Husi.

Husi és la filial xinesa del Grup OSI, un conglomerat de processament alimentari amb seu a Aurora (Illinois, EUA), que ha publicat un comunicat demanant perdó "pels problemes causats o per si algun consumidor s'ha vist afectat".

La inseguretat alimentària és un dels greus problemes que afecta la Xina, on les irregularitats d'aquest tipus s'acumulen mentre creix la preocupació popular.

Notícies relacionades

Aquesta no és la primera vegada que cadenes estrangeres de menjar ràpid es veuen involucrades en aquest tipus de casos.

El 2012, els freqüents escàndols d'aquesta mena també van esquitxar KFC, que va estar comprant a Xangai carn de pollastre amb excessius nivells d'antibiòtics, tot i ser-ne conscient, durant dos anys, segons van dictaminar les autoritats locals.