'CAS STROIKA'
Quatre neonazis extorsionaven per pagar la defensa dels seus sequaços
Els Mossos han detingut quatre integrants d'un grup d'ideologia nazi per presumptament extorsionar i agredir greument un veí de Tarragona per aconseguir diners amb els quals finançar la defensa de 10 empresonats del cas Stroika, segons va informar ahir la policia catalana.
Els detinguts formaven part d'un grup criminal d'extrema dreta més ampli i vinculat a seguidors ultres del Reial Madrid i de l'Espanyol, 10 membres dels quals estan empresonats acusats d'intentar assassinar dos joves que pretenien assistir a un concert punk antifeixista, el 23 març del 2012, a la sala Stroika de Manresa. La finalitat de les extorsions a aquest veí de Tarragona era aconseguir els diners necessaris per finançar la defensa dels empresonats (hi va haver 17 detinguts), que s'haurien utilitzat per pagar als advocats, així com la indemnització que havia de rebre la víctima, ja que volien pactar una conformitat.
La investigació es va iniciar a finals d'abril quan els Mossos van tenir coneixement que la víctima estava patint extorsions continuades per part d'un grup nazi que actuava sota el nom de Cusos, unes extorsions molt violentes en les quals van arribar a trencar-li el timpà.
Malgrat que la víctima no va denunciar els fets, l'hospital en què va ser atesa va informar la policia dels fets seguint el protocol en cas d'agressions. En paral·lel, la víctima anava assumint tots els pagaments -va arribar a pagar 2.500 euros, la meitat del que li havien exigit, segons fonts policials-, però quan no va poder afrontar més pagaments, les amenaces es van materialitzar i van començar les pallisses i les agressions físiques.
Els arrestos, tutelats pels jutjats d'instrucció de Tarragona, es van precipitar perquè els Mossos van detectar que els autors estaven preparant una nova agressió i fins i tot el seu segrest. En el registre dels domicilis dels detinguts a Tarragona i Terrassa la policia va trobar una gran quantitat de material neonazi, diners, armes blanques, documentació i banderes.
Després de passar a disposició judicial, dos dels quatre detinguts van ingressar a la presó.
- La futura gran plaça davant l’edifici Estel contraria els veïns
- Selectivitat La nova selectivitat s’estrena a Catalunya amb un descens de notes i aprovats
- Les filles de Totón Comella impulsen el llegat familiar
- Accés a la universitat ¿On es poden veure les notes de selectivitat 2025 a Catalunya a partir d’aquest dimecres? Consulta aquest cercador
- Un problema a l’alça Catalunya imposarà multes als pacients que agredeixin sanitaris
- Aquests són altres factors que augmenten el risc de patir càncer de pell
- Crisi en el PSOE Sánchez es mostra decidit a presentar-se a les generals el 2027 i celebra la constitucionalitat de l’amnistia
- Cimera a la Haia Trump amenaça Espanya amb una guerra comercial: «És terrible el que ha fet. Haurà de pagar el doble»
- Plataformes digitals La justícia avala les primeres sancions a Glovo per donar feina a 3.500 falsos autònoms a Barcelona
- TRIBUNALS El Suprem confirma que no amnistia Puigdemont i obre la via perquè recorri al TC