Els homicidis i els assassinats a Catalunya s'han duplicat aquest any
L'augment de crims contrasta amb la reducció d'altres delictes, com els robatoris amb violència, la sostracció de vehicles o el tràfic de drogues

Imatge d’un triple homicidi produït al barri de la Sagrada Família de Barcelona, el 2013. /
Els homicidis i els assassinats s'han duplicat a Catalunya durant el primer trimestre de l'any, al passar dels 10 crims del mateix període del 2013 als 20 en aquest 2014. Aquesta és una de les dades que es desprenen del balanç de criminalitat que el Ministeri de l'Interior ha fet públic aquest dimarts, i que per primera vegada inclou estadístiques de les capitals de província i de les localitats de més de 50.000 habitants.
Augment dels crims, disminució de la delinqüència
A nivell de províncies, la tendència es manté. A la demarcació de Barcelona, els homicidis han augmentat un 78%, i han passat de 9 a 16 casos. A Girona s'ha produït un homicidi --no n'hi va haver cap l'any anterior--, a Lleida no n'hi ha hagut cap, com el 2013, i a Tarragona s'ha passat d'un assassinat a tres. Els crims consumats a Catalunya estan en consonància amb l'increment que també s'ha experimentat a l'Estat espanyol, on s'ha passat de 79 a 86 casos.
Notícies relacionadesTot i l'augment de la criminalitat, la resta de delictes produïts en territori català han disminuït lleument. La delinqüència violenta ha baixat en el primer trimestre un 12,6% (al passar de 8.392 casos a 7.331). Els robatoris amb violència i intimidació també han caigut un 14,1% (de 7.554 casos a 6.492).
També s'han reduït els robatoris amb força un 11,3% (de 20.747 casos a 18.404) i la sostracció de vehicles --un 9,2%, de 2.636 a 2.394--. Així mateix, els casos per tràfic de drogues han baixat un 5,6% (de 463 a 437 casos).
- Sense sortir de la comarca El poble a només 30 minuts de Rubí ideal per a una escapada de natura sense sortir del Vallès
- Al delta del Llobregat Llum verda a un pla hoteler i residencial entorn de l’aeroport de Barcelona que el TSJC va tombar el 2020
- Agressió sexual El Conservatori del Liceu aparta el professor acusat de tocaments
- Fiasco Mundial
- Entre dimarts i dijous Catalunya activa per primera vegada aquest any el seu sistema d’avisos per calor extrema
- Ábalos va acudir a Aldama per arreglar un problema als baixos de casa seva
- L’avís Cerdán a Koldo: "Dic que et cuidis, mira de col·locar la família"
- Tempesta política Les 12 hores més frenètiques de Koldo
- Tempesta política Junts dona aire a Sánchez, però li exigeix «garanties» per continuar recolzant-lo
- ERC promet ser "exigent", però no demanarà eleccions