POLÍTICA DE DEDUCCIONS

Carnets i descomptes

Les entrades tenen bonificacions per a estudiants, desocupats, nens i jubilats

2
Es llegeix en minuts
C. S.
BARCELONA

Es pot entrar gratis als equipaments culturals, però seguint un laberint d'ofertes que condiciona els dies i les hores de visita. Carnets i registres com Gaudir+BCN també són claus d'accés que obren portes sense passar per la taquilla, però el que està més a l'ordre del dia són els descomptes que rebaixen en molts casos el pagament del tiquet a la meitat.

Les entrades solen ser reduïdes per a famílies monoparentals o nombroses, per a estudiants de 18 anys o menys, per a més grans de 65 anys de la Unió Europea, per als usuaris de la Ruta del Modernisme, per a grups acompanyats de guia o de personal docent amb reserva prèvia, per a aturats, per als que tenen el carnet de docent de la Generalitat, per a estudiants universitaris acreditats, per als membres de l'Associació de Museòlegs de Catalunya, per als titulars de la Targeta Rosa i per a discapacitats i persones que disposin del carnet metropolità d'acompanyant de discapacitat.

Gaudir+BCN és un registre cultural gratuït dirigit a les persones amb una sensibilitat especial envers la història de Barcelona. Qui s'inscriu a l'Oficina d'Atenció al Ciutadà (OAC) de la plaça de Sant Miquel de Barcelona, o bé a la dels districtes de Gràcia o Horta, aconsegueix l'accés gratuït durant quatre anys al Park Güell i al castell de Montjuïc. Si un usuari està inactiu més de 12 mesos seguits, se'l pot donar de baixa prèvia comunicació per correu electrònic.

L'Institut de Cultura va llançar al febrer el nou carnet BCNcultural amb l'objectiu d'ampliar l'oferta de descomptes i d'experiències culturals. El carnet, que costa 20 euros anuals, és fill de dues iniciatives d'enorme èxit: el carnet de Biblioteques de Barcelona, que és gratuït, i el club TR3SC, que costa entre 34 i 53 euros anuals, segons sigui premium o no.

Jaume Ciurana, tinent d'alcalde de Cultura, va explicar durant la presentació de BCNcultural que l'usuari podrà accedir a més de 400 propostes amb descomptes. «És un carnet viu, perquè cada setmana s'oferiran noves activitats», va assegurar Ciurana. Però fins avui el nombre d'inscrits no supera el centenar, de manera que de cara a Sant Jordi l'Icub iniciarà una campanya de promoció.

Notícies relacionades

El carnet de la Xarxa de Biblioteques és gratuït i el més extens. Al voltant del 50% dels ciutadans tenen aquest carnet que permet disfrutar dels serveis de totes les biblioteques públiques de Catalunya i ofereix descomptes en museus, teatres, cines, concerts i llibreries.

El Centre de Cultura Contemporània celebra els seus 20 anys de vida. Per aquest motiu regala a tots els joves que aquest any també compleixin 20 anys un Carnet Amic Jove CCCB que permet l'accés gratuït a les exposicions i a les activitats del centre.