Activistes de Femen aborden Rouco amb el tors nu a favor de l'avortament
El cardenal va ser sorprès a l'entrada d'una parròquia a Madrid per les cinc dones
Una de les activistes de Femen protesta davant de Rouco Varela a l’entrada de la parròquia de Los Santos Justo i Pastor. /
Cinc activistes de Femen, amb el tors nu i cridant "avortament és sagrat", han abordat aquest diumenge a la nit el president de la Conferència Episcopal Espanyola, Antonio María Rouco Varela, quan es disposava a entrar a la parròquia dels Sants Just i Pastor, al carrer de la Palma, a Madrid.
L'incident s'ha produït al voltant de les 20.00 hores durant el breu recorregut entre el vehicle en què es desplaçava el cardenal i l'entrada del temple, moment que han aprofitat les cinc activistes per llançar a Rouco diverses calces tacades de vermell.
Rouco, escortat pels rectors, ha aconseguit entrar a l'església, on s'havia d'oficiar una missa, mentre les activistes, que duien escrita la paraula Femen al cos, han cridat des del carrer "avortament és sagrat" amb el puny aixecat.
Posteriorment, la porta principal per on ha entrat el cardenal arquebisbe de Madrid ha estat tancada i les activistes se n'han anat caminant pels carrers adjacents al temple entre alguns aplaudiments dels vianants.
Causes de la protesta
Notícies relacionadesLa protesta de Femen té lloc un dia després que milers de persones es manifestessin a Madrid contra l'avantprojecte de protecció de la vida del concebut i dels drets de la dona embarassada.
El ministre de Justícia, impulsor de la reforma, va donar dissabte la seva "paraula", en la convenció nacional del PP, "que no hi haurà ni un insult ni un crit ni una desqualificació que a aquest ministre l'hagi de fer abdicar de complir el compromís que vaig adquirir amb el president del Govern i amb tots vosaltres de donar compliment al nostre programa electoral i regular els drets de les dones, però també els drets dels concebuts i no nascuts", va assenyalar Alberto Ruiz-Gallardón.
- Mossos Detinguda una dona víctima de violència masclista després de ser desnonada d’un pis municipal a Reus
- Denúncia d’un exalumne Judici al capellà pederasta del col·legi Pare Manyanet per abusos a un menor: "Em va dir que, si ho explicava, la pròxima vegada seria sense roba"
- Crisi humanitària Cuba registra una apagada al 70% del país després d’esgotar les reserves de combustible
- Un jutjat decidirà si manté o anul·la la sanció de la Generalitat a Orriols per les declaracions sobre immigració
- Exposició El fotògraf Steve McCurry s’instal·la al Palau Martorell amb els seus retrats de la gran família humana
