CONFLICTE VEÏNAL
L'Ajuntament de Burgos rebutja paralitzar definitivament les obres del Gamonal
La majoria del PP acorda estudiar la suspensió temporal del projecte que rebutgen els veïns
Manifestació de veïns davant l’ajuntament de Burgos. /
El ple de l'Ajuntament de Burgos ha rebutjat, amb els vots en contra del Grup Municipal Popular, les mocions dels grups Socialista i d'UPD per paralitzar de forma definitiva les obres de remodelació del carrer Vitoria a Gamonal, causa dels últims disturbis registrats al barri, i n'ha aprovat una altra presentada d'urgència pel PP per aprovar la interrupció temporal.
Així mateix, la majoria absoluta dels populars ha impedit votar dues mocions més presentades amb caràcter d'urgència pel PSOE i IU en què s'exigia la dimissió de l'alcalde, Javier Lacalle. UPD s'ha desmarcat d'aquestes iniciatives, encara que ha defensat que "per coherència política" Lacalle hauria de renunciar al seu càrrec.
El ple s'ha celebrat amb una nodrida manifestació de ciutadans davant les portes de l'ajuntament de Burgos, a la plaça Mayor, amb crits contra l'alcalde.
Notícies relacionadesEls manifestants han demanat en diverses ocasions que l'alcalde, Javier Lacalle (PP), surti al balcó de l'ajuntament i doni explicacions sobre el futur del projecte. La porta de l'ajuntament està custodiada només per un parell d'agents de la policia local, encara que al voltant de la plaça Mayor hi ha un bon nombre d'agents de la Policia Nacional.
Els manifestants, part d'ells arribats d'una altra manifestació que ha sortit a les 08.30 hores des de la zona on s'han parat les obres del bulevard, han arribat a l'ajuntament cap a les 09.30, quan els corporatius ja eren a l'interior de l'edifici consistorial.
- La passarel·la de les campanades
- Multes per als cotxes B en les zones de baixes emissions
- Incendi mortal Així és Crans-Montana, l’exclusiva estació alpina sacsejada per la tragèdia de Cap d’Any
- Assentament Suport a Albiol pel desallotjament de Badalona
- Resum de l’any cultural Els millors llibres del 2025
- Disrupció tecnològica «Els artistes plàstics estan fotuts»: la intel·ligència artificial posa cap per avall el sector de la publicitat
- Tragèdia als Alps Última hora de l’incendi al bar Le Constellation a l’estació d’esquí suïssa de Crans-Montana: 40 morts i 119 ferits, la majoria greus
- Campanades L'enginyeria artesanal del vestit de les campanades de Pedroche: dotze anys d'història i una tiara de mascareta
- Mamarazzis ¿Final de l’era Pedroche?
- Ideari Junts debat el ‘pla 8 milions’ per actualitzar la seva posició davant la immigració
