El PP calcula que els toros tornaran a Catalunya al setembre
El Congrés tramitarà dimarts la iniciativa, que declararà les corrides bé d'interès cultural
ElPPestà decidit a recolzar lainiciativa legislativa popular(ILP) que comportarà la declaració dels toros com abé d'interès cultural(BIC) fins al punt que ja disposa d'un calendari perquès s'aprovi. El president de la comissió de Cultura delCongrés dels Diputats, el conservadorJuan Manuel Albendea, ha calculat aquest dijous que la declaració de BIC suposarà la fi delvetodelParlamentcatalà a la festa taurina i que s'aixecarà cap a l'estiu, a tot estirar al setembre.
Elple del Congrésdebatrà dimarts que ve la ILP impulsada per laFederació d'Entitats Taurines de Catalunyasubscrita per més de 550.000 firmants. Segons el PP, que disposa de majoria absoluta, el text que proposa la declaració dels toros com a BIC, serà admès a tràmit i passarà després a laComissió de Cultura,on serà debatut i aprovat. Després passarà al Senat i novament al Congrés si hi ha alguna modificació.
"Crec que la llei pot estar aprovada per al mes de juny, a tot estirar, per al setembre, així que aleshores ja s'hauran declarat els toros bé d'interès cultural", ha assenyalatAlbendea. El PP considera que, al tractar-se d'una iniciativa estatal que no competeix a l'autonomia, suposaria laderogacióde lalegislació de la Generalitat. Aquesta última, no obstant, sosté que la norma catalana no és de rang inferior a la del BIC.
- Dret a una mort digna El Pere, amb depressió severa des de fa 20 anys, demana l’eutanàsia per tercera vegada: «La meva vida no és digna, pateixo un sofriment crònic i intractable»
- Cita a Palma Un Espanyol encallat visita un Mallorca amb urgències: «Cal ser intel·ligents i ambiciosos»
- Supermercats L’origen del nom de Mercadona: ni 'mercat' ni 'dona'
- Sense embuts Barcelona llança ‘Poca Vergonya’, la campanya que assenyala els incívics al carrer
- Indústria Seat rebrà 15 milions del nou Perte VEC i explora treballar en el desenvolupament de plataformes per a vehicles militars
