Els Reis d'Orient reparteixen il·lusió pels carrers de Barcelona

La principal novetat de la cavalcada d'aquest any és que la Font Màgica ha ballat al ritme de les carrosses de Ses Majestats

Ses Majestats d’Orient han arribat aquest dissabte al Moll de la Fusta a bord del pailebot ’Santa Eulàlia’. / RICARD FADRIQUE

1
Es llegeix en minuts
HELENA LÓPEZ / Barcelona

Uns minuts després de l'hora prevista --les cinc de la tarda--Ses Majestats d'Orient han arribat aquest dissabte alMoll de la Fusta a bord del pailebot 'Santa Eulàlia'. Han estat rebuts al moll per l'alcalde Xavier Trias, que els ha donat la benvinguda i els ha demanat molta il·lusio i feina per als pares dels nens. 

El rei Melcior, segons molts dels assistents, té una gran semblança amb el regidor de Seguretat, Joaquim Forn. D'altres afirmen que el rei Gaspar s'assembla molt al secretari general de CCOO a Catalunya, Joan Carles Gallego. Després de desembarcar al Moll de la Fusta, els reis s'han dirigit en cotxe cap a la Ciutadella, on ha començat lacavalcada. El recorregut dels tres Reis varia aquest any en el seu tram final, amb unfinal de festa a la Font Màgica de Montjuïc, que ballarà al ritme de les carrosses de la cavalcada.

El recorregut comença a l'avinguda del Marquès de l'Argentera i segueix pel passeig Isabel II, Via Laietana, plaça Urquinaona, Fontanella, plaça Catalunya, Pelai, plaça Universitat, Sepúlveda, avinguda Paral·lel, plaça Espanya i les avingudes Maria Cristina i Rius i Taulet, on finalitza a laFont Màgica.

Seguiment en directe

La novetat és la sincronització de la música de la cavalcada amb la Font Màgica de Montjuïc; a més, qui vulgui seguir el recorregut en directe podrà fer-ho a través del perfil de l'ajuntament a la xarxa social Twitter i amb el 'hashtag'#cavalcadabcn.

Notícies relacionades

L'ajuntament ha reduït el cost de la cavalcada en 40.000 euros --es queda en 590.000, després que el 2012 ja es rebaixés en 20.000-- i hi haurà llums de led per disminuir el consum.

Patges amb tauletes

Una altra de les novetats de la cavalcada és l'aposta per la proximitat. Augmentaran el nombre depatgesque van a peu, és a dir, que interactuaran amb els nens, i, adaptats al segle XXI --potser per parlar el mateix llenguatge que els petitons--, aniran armats amb modernes tauletes, amb què aniran confirmant als nens si les seves cartes han arribat a bon port i afegiran peticions d'última hora per a Ses Majestats d'Orient.