SUMANT CAPACITATS

La lletra de la noia amb síndrome de Down Anna Vives, un dels fenòmens de l'any

Els usos de la tipografia han proliferat després que EL PERIÓDICO publiqués un reportatge sobre la iniciativa

Gemma Mengual també aposta per la lletra d’Anna Vives

Gemma Mengual també aposta per la lletra d’Anna Vives

1
Es llegeix en minuts
NÚRIA MARTÍNEZ / Barcelona

El 2012 porta el nom d'Anna Vives. Aquesta noia ambsíndrome de Down, amb laFundació Itinerarium, va llançar durant el mes de setembre la seva tipografia digitalitzada. Sense por i amb voluntat, ella i l'equip de gent que l'ajuda i l'envolta van treballar perquè sortís un producte que demostrés al món que la suma de les capacitats és la millor manera de funcionar.

Nova 'app' amb la lletra

Arran queEL PERIÓDICO publiqués elreportatge, es va iniciar la cadena de visibilitat mediàtica que va ajudar a impulsar el seu projecte. No obstant, això només va ser una empenta, perquè les 500.000 descàrregues de la tipografia i els 5 milions de visites úniques a la web, les han aconseguit la feina, la lluita i l'afany d' Anna Vives i de la Fundació Itinerarium. Ara, com a novetat, han llançat l''app' d'AnnaType, que permet escriure per felicitar el Nadal mitjançant unes plantilles, de manera gratuïta. Està disponible per aiPhonei, a partir de la setmana que ve, per a Android. En tres hores va registrar 500 descàrregues.

Repàs de l'any

Notícies relacionades

Amb només tres mesos, han aconseguit que elBarçaiNike estudiïn incorporar la lletra a la samarreta del primer equip i que elsMundials de Natació utilitzin la seva lletra. ElCAR de Sant Cugat ha apostat per la tipografia i ha posat en marxa un concurs literari a les escoles de la població. També, el club d'hoquei herbaCH Xaloc la utilitza a la seva equipació. Així, el món de l'esport ha estat el que més ha recolzat la iniciativa d'Anna, encara que també personalitats d'altres àmbits han mostrat admiració pel projecte.Andrés Iniesta,Mireia Belmonte,Pau Gasol,Pau Gasol Kilian Jornet,Lluís Llongueras,Gemma Mengual Xavier Trias n'han estat alguns.

Campanya de Nadal

Molts ajuntaments han volgut utilitzar la 'tipus' de Vives en la campanya de Nadal, contribuint així al missatge del projecte. El de Barcelona, el de l'Hospitalet, Reus, Altafulla i fins i tot el d'Alcobendas han volgut utilitzar-la. També el sector serveis s'ha sumat a la iniciativa i restaurants com el Sant Pau deCarme Ruscalleda, EAT o la Granja Elena l'han incorporat. Lafruiteria Frescuore també l'ha integrat a la seva marca. En definitiva, una suma de capacitats per una causa.