SUMANT CAPACITATS
La lletra de la noia amb síndrome de Down Anna Vives, un dels fenòmens de l'any
Els usos de la tipografia han proliferat després que EL PERIÓDICO publiqués un reportatge sobre la iniciativa

Gemma Mengual també aposta per la lletra d’Anna Vives
El 2012 porta el nom d'Anna Vives. Aquesta noia ambsíndrome de Down, amb laFundació Itinerarium, va llançar durant el mes de setembre la seva tipografia digitalitzada. Sense por i amb voluntat, ella i l'equip de gent que l'ajuda i l'envolta van treballar perquè sortís un producte que demostrés al món que la suma de les capacitats és la millor manera de funcionar.
Nova 'app' amb la lletra
Arran queEL PERIÓDICO publiqués elreportatge, es va iniciar la cadena de visibilitat mediàtica que va ajudar a impulsar el seu projecte. No obstant, això només va ser una empenta, perquè les 500.000 descàrregues de la tipografia i els 5 milions de visites úniques a la web, les han aconseguit la feina, la lluita i l'afany d' Anna Vives i de la Fundació Itinerarium. Ara, com a novetat, han llançat l''app' d'AnnaType, que permet escriure per felicitar el Nadal mitjançant unes plantilles, de manera gratuïta. Està disponible per aiPhonei, a partir de la setmana que ve, per a Android. En tres hores va registrar 500 descàrregues.
Repàs de l'any
Notícies relacionadesAmb només tres mesos, han aconseguit que elBarçaiNike estudiïn incorporar la lletra a la samarreta del primer equip i que elsMundials de Natació utilitzin la seva lletra. ElCAR de Sant Cugat ha apostat per la tipografia i ha posat en marxa un concurs literari a les escoles de la població. També, el club d'hoquei herbaCH Xaloc la utilitza a la seva equipació. Així, el món de l'esport ha estat el que més ha recolzat la iniciativa d'Anna, encara que també personalitats d'altres àmbits han mostrat admiració pel projecte.Andrés Iniesta,Mireia Belmonte,Pau Gasol,Pau Gasol Kilian Jornet,Lluís Llongueras,Gemma Mengual i Xavier Trias n'han estat alguns.
Campanya de Nadal
Molts ajuntaments han volgut utilitzar la 'tipus' de Vives en la campanya de Nadal, contribuint així al missatge del projecte. El de Barcelona, el de l'Hospitalet, Reus, Altafulla i fins i tot el d'Alcobendas han volgut utilitzar-la. També el sector serveis s'ha sumat a la iniciativa i restaurants com el Sant Pau deCarme Ruscalleda, EAT o la Granja Elena l'han incorporat. Lafruiteria Frescuore també l'ha integrat a la seva marca. En definitiva, una suma de capacitats per una causa.
- L’incendi de Paüls marca el pitjor inici d’estiu des del 2010
- Successos Mor un jove en caure des de la segona planta del centre comercial Maremagnum de Barcelona
- Animals marítims ¿Què és el peix escorpí present a les platges d’Espanya i què s’ha de fer si et pica?
- A Bèrgam Un home mor succionat pel motor d’un avió que s’havia d’enlairar cap a Astúries des d’un aeroport de Milà
- La lliçó d’Alexia Putellas
- 68 cèntims per passatger Aena planteja una pujada de les taxes aèries del 6,5% el 2026 després d’una dècada congelades
- Al Parc de la Cogullada Els Mossos investiguen una agressió sexual amb arma blanca en un parc de Terrassa
- Fenomen en auge La venda a pes de 'caixes sorpresa' d'Amazon arriba al centre de Barcelona: "És com una loteria"
- INCLUSIÓ Així és la primera Barbie amb diabetis tipus 1: porta sensor de glucosa al braç i bolso per a la medicació
- Funció Pública El Govern canviarà la llei per evitar reclamar diners a persones vulnerables que hagin cobrat ajudes per error