l'evolució de la premsa
EL PERIÓDICO arriba a la xifra de 613.000 lectors al guanyar-ne 5.000
L'EGM valida l'aposta del diari pel periodisme compromès
La web del rotatiu s'apunta una pujada del 9,6% i suma 869.000 internautes
L'aposta d'EL PERIÓDICO DE CATALUNYA pel periodisme compromès té la seva clara recompensa. Així ho certifiquen les dades de l'últim informe de l'Estudi General de Mitjans (EGM), facilitades ahir: el diari guanya 5.000 lectors respecte a l'estudi anterior, donat a conèixer el mes de juliol passat. Després d'aquest creixement, que contrasta amb un retrocés d'igual magnitud de La Vanguardia, EL PERIÓDICO arriba als 613.000 seguidors a tot Espanya. A Catalunya, l'audiència del diari, que és líder indiscutible al quiosc, experimenta un increment de 8.000 lectors, fins a situar-se en els 553.000. El diari del Grupo Godó pateix també a Catalunya una fuga de 1.000 lectors.
GRUP SELECTE / Amb una pèrdua de lectors en el còmput global dels diaris, EL PERIÓDICO se situa en el selecte grup de rotatius d'informació general de pagament que guanyen audiència. Aquest rànquing l'encapçala El País, amb 30.000 seguidors més. D'entre els grans, el segueixen Abc, amb un guany de 7.000 lectors, i EL PERIÓDICO, amb 5.000 seguidors més.
L'apartat de caigudes d'audiència, per la seva part, l'encapçala El Mundo, amb un descens de 38.000 lectors sobre la dada del juliol, seguit de La Vanguardia, amb 5.000 menys, segons la suma de les tres onades de l'EGM del 2012, que comprèn el període febrer-novembre. La premsa gratuïta segueix en clar retrocés.
AUGMENT 'ON LINE' / La web del diari també té motius de sobres per a la satisfacció. Mentre que l'audiència del mitjà internet creix un 3,6% i l'accés a diaris on line ho fa en un 1,3%, el nostre lloc (www.elperiodico.cat) creix un 9,6% fins a arribar als 869.000 internautes. Amb aquest nivell de seguiment, se situa com el quart diari on line d'informació general de pagament dels controlats per EGM.
Les dades d'audiència referides a internet, que corresponen al període comprès entre setembre i mitjans de novembre, avalen també la decisió d'EL PERIÓDICO DE CATALUNYA de potenciar la seva web, amb més i millor informació, una última hora rigorosa, ràpida i contrastada, més participació dels lectors, i una clara millora dels continguts multimèdia. Gràcies a aquests canvis, la confiança dels internautes no ha deixat de créixer registre rere registre.
Notícies relacionadesELS ESPORTIUS / Les dades de la tercera onada de l'Estudi General de Mitjans també aporten molt bones notícies per a Sport, l'esportiu del Grup Zeta. El diari comptabilitza 720.000 lectors després de registrar un augment del 3% a tot Espanya i supera Mundo Deportivo, que, amb 711.000, perd 9.000 lectors. El primer i segon llocs de la classificació espanyola l'ocupen Marca, que guanya 33.000 lectors, i As, que pateix una caiguda de 10.000. A Catalunya, l'esportiu de Zeta s'anota un avanç de 25.000 seguidors.
L'informe de les audiències conegut ahir igualment dóna bones dades per als rotatius regionals del Grup Zeta. Així, per exemple, el diari Córdoba guanya 10.000 lectors; Mediterráneo, 13.000, i El Periódico de Extremadura, 1.000.
- MAMARAZZIS Pep Guardiola i Cristina Serra se separen després de 30 anys junts
- Fiscalitat Novetats en la Renda 2025: nou límit per fer la declaració
- Després de passar per l’uci Àngel Llàcer actualitza el seu estat de salut: «Torno a estar de baixa»
- Marc Márquez impressiona Ducati
- Alerta meteorològica El Meteocat encén avisos taronja i grocs per fred
- Al minut Guerra d’Israel en directe: última hora sobre el final de la treva a Gaza, l’ajuda humanitària i reaccions
- El destí de la legislatura El Govern dona un cop de porta a la tramitació de la qüestió de confiança a Sánchez que reclama Puigdemont
- Negociacions dels comptes El Goven treu pit d’estar complint els acords amb ERC tot i que no hi hagi pressupostos el 2025
- Infeccions respiratòries La grip a Catalunya augmenta un 50% en una setmana, però la taxa vacunal és quatre punts menor que el 2021
- 6.300 milions captats en una dècada La Barcelona metropolitana es reafirma com a ‘hub’ europeu d’atracció d’inversions tecnològiques