Jordi Roglà: "Sense cohesió social no hi ha ni país ni futur"

Càritas alerta contra els més grans de 50 anys que han perdut la feina i corren el risc d'empobrir-se cada vegada més

Jordi Roglà.

Jordi Roglà. / ÁLVARO MONGE

1
Es llegeix en minuts
ROSA MARI SANZ / Barcelona

Jordi Roglà està al capdavant deCàritas de Barcelona, una entitat social vinculada a l'Església catòlica que fa anys que està desbordada i batent lamentables rècords d'usuaris, una xifra que no para de créixer, mentre en paral·lel augmenta el nivell de necessitat de les persones.

Preguntat per si en la situació actual de crisi és oportuna una consulta sobre la independència, respon: "Sempre que tinguem abans garantida la cohesió, que no és el cas. Ja ha començat la fractura social i sense cohesió no hi ha cap país ni cap futur".

Notícies relacionades

El col·lectiu que més preocupa actualmentCàritasés el que denominen persones empobrides: "La classe mitjana s'ha empobrit i estem deixant que a més es deteriori físicament i psíquicament. Hi ha una gran franja de persones d'entre 30 i 49 anys empobrides. Encara que els que ho tenen pitjor són els de 50 anys que no treballaran mai més. Per això nosaltres ja hem desistit de l'ocupació i apostem per l'ocupabilitat", explica Roglà.

>> Llegiu l'entrevista completaa Jordi Roglà a e-Periódico.