SINISTRE A MADRID
Els organitzadors de la festa mortal de Halloween neguen excés d'aforament
L'empresa Diviertt SL, que va llogar el local, assegura que va complir el protocol de seguretat de la Delegació del Govern

Imatge de la festa on s’ha produït l’allau. /
Diviertt SL, l'empresa organitzadora de la festa deHalloweenalMadrid Arena en quèhan mort tres noies i dues més han resultat ferides greus, ha confirmat que unabengala llançada en un dels nou vomitoris d'accés del recinte va originar pànic "de forma aïllada" entre alguns assistents, cosa que va desencadenar la mortal allau. A través d'un comunicat, la companyia, que ha assegurat que l'aforament no estava complet, ha lamentat els fets registrats aquesta matinada.
Després de solidaritzar-se amb les famílies de les cinc víctimes i oferir "tota la col·laboració" a les autoritats per aclarir els fets, l'empresa ha insistit que la festa "complia totes les normatives delprotocol de seguretat exigides per la Delegació del Govern". A més, ha remarcat que l'aforament, "certificat per l'empresa externa de control d'accés, estava per sota de l'exigit per a aquest acte".
L'empresa organitzadora ha insistit que la mateixa Delegació del Govern i els tècnics de Madrid Espacios y Congresos van inspeccionar el recinte abans de la seva obertura al públic "i hi van donar el seu vistiplau". També ha assegurat que es van coordinar els dispositius de seguretat amb la Policia Nacional i Municipal i amb l'empresa de seguretat del recinte Seguriber.
Compliment de les condicions
Un portaveu de Seguriber ha declarat que aquesta empresa no està autoritzada a donar cap mena d'explicació sobre com es vigila l'accés al recinte ni sobre com es controla que els assistents no hi introdueixin petards, bengales o elements que puguin ser considerats perillosos, donat que els fets estan sota investigació.
L'empresa organitzadora de la festa ha subratllat que el recinte Madrid Arena "reunia les infraestructures i les condicions de seguretat exigides" per celebrar l'acte, i l'aforament "certificat per l'empresa externa de control d'accés, estava per sota" del que s'exigia. A més, ha explicat que la dotació mèdica "va ser encarregada a una empresa sanitària especialitza en actes de gran concurrència, que va aportar tots els mitjans i recursos exigits per la normativa vigent", entre ells una UVI i dues ambulàncies.
"Tots els accessos al recinte Madrid Arena van estar controlats per personal de seguretat, que va estar a les portes en tot moment", afegeix el comunicat. El text assenyala que "gràcies al complet dispositiu va ser possible una resposta immediata als esdeveniments". Un cop que es va produir l'allau, segueix explicant, "i seguint instruccions de la Policia Nacional, l'organització va iniciar l'evacuació controlada de l'acte per al seu total desallotjament".
- Això és el que significa que els fills no facin cas als seus pares a la primera, segons el psicòleg Álvaro Bilbao
- Tragèdia a Lleida Jordi i Omar, les dues víctimes de l'incendi de Torrefeta: "Vam sortir a buscar-los, però era com estar a l'infern"
- Investigació oberta El nen mort a Valls va estar tot el matí al cotxe mentre el pare treballava
- FUTBOL Mor Diogo Jota, el davanter del Liverpool, en un accident de trànsit
- Universitat ¿Qui és Ramón Flecha, el catedràtic de la UB acusat d’abús sexual per 14 universitàries?
- Festivals Cancel·lat el concert de Fito Páez que havia d'inaugurar el festival de Cap Roig
- Accident Dos vianants ferits en ser atropellats per un autobús H12 a la Gran Via de Barcelona
- Investigació en marxa Una desena d’afectats per càncer denuncien la fàbrica de Tenneco a Badalona: «Ho fem pels nostres fills»
- Xarxes Molts turistes confonen Mallorca amb França i creuen que l'alemany és l'idioma oficial, segons una enquesta de carrer a Palma
- Ciència espacial Telescopis de tot el món observen l’arribada d’un gegantí objecte interestel·lar al nostre Sistema Solar