De Gispert desitja que els esforços serveixin perquè Catalunya "pugui exercir el seu dret a decidir"
La presidenta del Parlament felicita els organitzadors de l'acte "inequívocament sobiranista" per la seva capacitat de mobilització

Una marea verda, durant l’acte final de la Diada, al parc de la Ciutadella. /
La multitudinària marxa independentista amb el lema 'Catalunya, nou Estat d'Europaque ha trancorregut per Barcelona en un ambient festiu i sense incidents greus, ha acabat el recorregut alParlament, on la presidenta de la Cambra catalana,Núria de Gispert,ha rebut una delegació dels organitzadors de lamanifestació.Abans, davant del parc de laCiutadella,un acte entre festiu i reivindicatiu, amb música i parlaments posava el colofó final a la manifestació.
De Gispert ha felicitat “de tot cor” els organitzadors --l'Assemblea Nacional de Catalunya(ANC) i l'Associació de Municipis per la Independència(AMI)--de lamarxa"inequívocament sobiranista" per la seva capacitat de mobilització. La presidenta del Parlament ha assegurat que la classe política escoltarà el clam que ha expressat la ciutadania que ha participat en la manifestació, i ha desitjat que els esforços serveixin perquè Catalunya "pugui exercir el dret a decidir".
Hem “sentit la veu del poble”, ha afirmat la presidenta del Parlament, que, juntament amb els diputats de CiU, el PSC, ERC, ICV-EUiA i SI, ha rebut els organitzadors de la manifestació després que la seva capçalera hagi arribat davant de la Cambra autonòmica, alparc de la Ciutadella. Una arribada accidentada que s'ha fet esperar davant la dificultat de la multitudinària marxa per avançar. Una circumstància que ha obligat 15 membres de la capçalera a fer un recorregut alternatiu per arribar a l'Estació de França, llegir un manifest i finalment reunir-se amb la presidenta del Parlament.
En l'acte hi han participat 21 membres del Parlament de diferents grups parlamentaris a excepció del PP i Ciutadans.
FINAL DE FESTA TENYIT DE VERD
Abans de la recepció institucional al Parlament, la gran manifestació ha posat el punt final davant del parc de la Ciutadella, amb una marea decartolines verdes a favor de laindependència, una marxa a la qual s'ha sumat, amb un vídeo des de Nova York, l'exentrenador del FC BarcelonaPep Guardiola.
Notícies relacionadesEn aquest escenari, milers de persones també han exhibit senyeres i estelades en un ambient tenyit del verd de les paperetes simbòliques a favor de la independència.
La presidenta de l'ANC,Carme Forcadell, ha posat punt final a una manifestació que, segons ella, és "la més important i massiva en la nostra història, que recordarem durant tota la vida". "Hem demostrat que volem ser un nou Estat d'Europa. No podem esperar més", ha afegit.
- Singularitat arquitectònica La desgràcia que explica per què hi ha un escut del Barça a una finestra de Santa María del Mar
- Al Besòs i el Maresme Calor, por i avaries constants en un bloc de pisos públics de Barcelona: «Tenim una desprotecció total»
- Previsió meteorològica El fum dels incendis condiciona el temps a Catalunya i accelera la baixada de les temperatures
- Final de l’onada de calor Catalunya posa en prealerta el pla Inuncat davant la previsió de pluges intenses
- Accident Mor un turista català a l'illa indonèsia de Bali mentre realitzava pesca submarina
- 147 anys La Colla Jove de Tarragona venç el mite del pilar de 8 a la plaça de les Cols en un Sant Magí històric
- EL FUTUR DEL ‘9’ Lewandowski entra al seu quart (i últim) capítol amb el Barça
- Accident Mor un turista català a l'illa indonèsia de Bali mentre realitzava pesca submarina
- Foc Detingut un menor de 17 anys com a presumpte autor de vuit incendis forestals a Santiago
- Conflicte Sally Rooney podria ser arrestada per delicte terrorista després de mostrar el seu suport a Palestine Action