INCIDENT A L'ÍNDIC

Un creuer de Costa Cruceros queda a la deriva a les Seychelles per un incendi

Un foc ja extingit a la sala de màquines deixa el 'Costa Allegra' sense propulsió

Els 636 passatgers i els 413 tripulants estan bé, i dos remolcadors es dirigeixen a socórrer la nau

El ’Costa Allegra’, al port de Gènova.

El ’Costa Allegra’, al port de Gènova. / Tano Pecoraro (AP)

1
Es llegeix en minuts

Elcreuer Costa Allegra, de la companyiaCosta Cruceros, està a laderivamés de 200 milles al sud-oest de les illes Seychelles, a l'oceà Índic, després de declarar-se unincendia la popa, a la sala de generadors elèctrics.

Segons informa en un comunicat la naviliera, l'incendi, que no s'has estès a cap altra zona delvaixell, s'ha declarat cap a les 9.39 GMT (una hora més a Espanya) i ha estat immediatament extingit. "Els procediments i el sistema antiincendis de bord s'han activat i els equips especials antiincendis hi han intervingut", afirma Costa Crociere.

Remolcadors en camí

"Com a mesura de precaució, s'ha donat l'alarma d'emergència general a bord. Tots els passatgers i els membres de la tripulació que no treballaven en la gestió de l'emergència s'han dirigit al punt de trobada amb les dotacions de seguretat necessàries", prossegueix. La naviliera explica que s'està verificant l'estat de la sala de màquines per saber si es poden tornar a posar en moviment els instruments necessaris per "reactivar la funcionalitat de la nau", des de la qual s'ha llançat el "senyal d'auxili".

Cap allà s'estan dirigint remolcadors i altres mitjans per oferir suport al vaixell, en què viatgen 636 passatgers i 413 tripulants i que va partir dissabte passat del nord de Madagascar i es dirigia al port de Victoria, a les Seychelles, on pretenia arribar demà.

Sense propulsió

Notícies relacionades

Segons informa en un comunicat la Guàrdia Costanera italiana, que segueix el desenvolupament del succés, el creuer, amb vuit ponts i 399 camarots, es troba sense propulsió, però els seus mitjans de comunicació funcionen. Les mateixes fonts expliquen que tots els ocupants delCosta Allegra estan en "bon estat de salut" i afegeixen que ja s'ha donat avís a les autoritats de lesSeychelles, des d'on han partit una llanxa motora, un avió i dos remolcadors.

Aquest succés es produeix un mes i mig després del naufragi delCosta Concordia, també propietat deCosta Cruceros, davant de les costes de l'illa italiana deGiglio, que va causar 25 morts i 7 desapareguts.