Estratègies 'on line'

Grup Zeta llança les seves capçaleres a tots els quioscos digitals

La plataforma 'Kiosko y más', amb unes 70 capçaleres, ja està operativa per a iPad

EL PERIÓDICO també està a 'Orbyt', l'entorn que impulsa Unedisa

Grup Zeta llança les seves capçaleres a tots els quioscos digitals_MEDIA_3

Grup Zeta llança les seves capçaleres a tots els quioscos digitals_MEDIA_3

3
Es llegeix en minuts
EL PERIÓDICO
BARCELONA

Els lectors de premsa digital ja tenen disponible per a iPad i iPhone la plataformaKiosko y más. Aquesta iniciativa, juntament ambOrbyt, l'entorn de venda de PDF impulsat per Unedisa, constitueixen avui l'aposta dels editors de premsa espanyols per les plataformes de pagament de contingutson line. El Grup Zeta, amb les seves capçaleres de premsa i les seves revistes més destacades, és l'únic hòlding editorial present en les dues plataformes.

El llançament deKiosko y más, que completarà la seva oferta els pròxims dies amb l'accés des del PC i la resta de plataformes, és la culminació d'un acord entre diversos editors espanyols que posa a disposició dels lectors unes 70 capçaleres, entre diaris i revistes. El format base d'aquest nou quiosc digital és el PDF, igual que passa en el cas d'Orbyt. Sobre la base d'aquest estàndard,Kiosko y más presenta 24 diaris d'informació general, tres d'esportius, dos d'econòmics i 38 revistes de temàtiques molt diverses. L'oferta del Grup Zeta en aquest entorn l'encapçalen EL PERIÓDICO DE CATALUNYA, disponible en les seves dues edicions (castellà i català), iSport, en el capítol de premsa, iWoman,Interviú, Cuore iMan en l'apartat de revistes.

L'usuari pot descarregar-se o pot accedir a l'entorn de presentació sense necessitat de registrar-se, però sí que haurà de fer-ho i pagar en el moment en què vulgui descarregar alguna de les publicacions que s'ofereixen a la plataforma. En el cas d'EL PERIÓDICO iSportles tarifes són molt assequibles. En qualsevol dels dos casos, llegir cada dia el diari costa 0,76 euros. No obstant, si l'usuari opta per una subscripció, la tarifa es redueix fins als 0,27 € diaris, i si es decanta per un pagament anual és de 99,99 €. També hi ha la possibilitat de fer una subscripció mensual (9,99 €), trimestral (29,99 €) o semestral (59,99 €).

AKiosko y más també serà possible, com passa aOrbyt, la compra o la subscripció conjunta a diversos mitjans. Cada editor pot oferir paquets de venda conjunta amb les seves diferents capçaleres o, si pacta amb altres editors, presentar paquets de venda de diverses capçaleres pertanyents a grups diferents. Les combinacions de diverses publicacions estan incentivades amb atractius descomptes, que s'incrementen a mesura que es combinen més títols. Aquesta opció, no obstant, només està disponible amb subscripcions a partir d'un mes. Així doncs, en aquest quiosc, el lector es pot subscriure conjuntament a capçaleres de premsa com EL PERIÓDICO,El País, ABC, Público, La Vanguardia, As, Cinco Días, o de revistes comLecturas, Cuore, PC Actual, Rolling Stone oNational Geographic.

SINTETITZADOR DE VEU/Kiosko y más permet llegir directament sobre el format PDF o activar el mode de lectura de només text, on es presenta l'article sense el context gràfic. A més, aquesta plataforma incorpora un sintetitzador de veu que permet escoltar la notícia en format d'àudio digital (opció no disponible en el cas de l'edició catalana). Des del format text també és possible enviar un enllaç per correu electrònic o a través de Facebook o Twitter.

Notícies relacionades

'ORBYT', EL PIONER / D'altra banda, el Grup Zeta també està present en el quiosc virtual pioner en aquest sector a Espanya,Orbyt(www.orbyt.es). Aquesta plataforma, impulsada per Unedisa, empresa editora d'El Mundo, agrupa múltiples capçaleres de premsa diària i de revistes periòdiques. EL PERIÓDICO iSport estan entre les més destacades de l'oferta d'Orbyt, on el lector pot trobar, a més d'El Mundo, referències tan importants comLa Razón, Expansióni Marca. En l'apartat de revistes, les capçaleres líders del Grup Zeta,Interviú iWoman, comparteixen aparador amb marques comElle, Car&Driver, PCWorld oTelva.Orbyttambé està optimitzat per a la consulta tant en PC com en entorns mòbils. Les tarifes d'EL PERIÓDICO en aquesta plataforma són les mateixes que en l'altre quiosc, però en aquest cas els usuaris poden beneficiar-se també de les ofertes i els descomptes en serveis i activitats de tota mena queOrbyt ofereix als seus subscriptors en general.

El sistema de descàrrega i lectura és gairebé idèntic en els dos quioscos, i permet sempre la lecturaoff linede l'exemplar, amb la comoditat que això implica.