La visió d'Interior
Puig planteja que els mossos portin una càmera al casc
El conseller es disculpa, «no per l'actuació» de divendres, sinó «per les imatges»

Protesta davant el consolat francès a Barcelona, ahir. /
microcàmeres als cascos dels membres de la Brigada Mòbil (la unitat antiavalots) dels Mossos d'Esquadra que gravin les seves accions perquè es pugui «contrarestar» la visió «esbiaixada» que mitjans de comunicació i xarxes socials en difonen. Aquesta és la idea llançada ahir pel conseller d'Interior, Felip Puig
-i aplaudida immediatament pels sindicats de la policia-, a Viladecans, el Dia de les Esquadres (festivitat dels Mossos) de la regió policial.
Notícies relacionadesPuig va assegurar que només s'han divulgat «unes determinades imatges» de l'operació de la policia a la plaça de Catalunya de divendres passat i es va queixar que «no s'hi veu com a un mosso li van trencar quatre dits d'una mà, o a un altre li van trencar el menisc, o com van lesionar 37 mossos més». La solució que s'està estudiant permetria en el futur que aquestes càmeres donessin «una visió més àmplia» dels fets, va afirmar el conseller, crític al seu dia amb la instal·lació d'aquests dispositius a les comissaries per part del seu antecessor, Joan Saura, per considerar que fiscalitzaven la tasca dels agents.
«NO CREC QUE FALLÉS RES» / Hores abans, a l'emissora RAC 1, Puig havia defensat un altra vegada la polèmica intervenció -«no crec que fallés res», va dir-, encara que va lamentar «moltíssim» que hi hagués hagut víctimes passives de l'operació policial i va demanar disculpes, «no per l'actuació», sinó «per les imatges que se'n traslladen», ja que poden «ferir la sensibilitat». Puig va afirmar així mateix que no es penedeix de cap de les decisions que va prendre divendres.
- Defunció Mor als 63 anys l’empresari Miquel Suqué, del Grup Peralada
- Predicció La calor s’intensifica a partir de dilluns i algunes zones de Catalunya arribaran als 40 graus
- Barcelonejant La nit que Basté va robar una corbata
- HANDBOL Els àrbitres expulsen el Barça de la lluita per la seva 13a Champions
- Xifres d’Interior Rècord d’identificacions policials a Catalunya: 1,2 milions el 2024
- Una nutricionista sobre la dieta que cal seguir si tens el còlon irritable: "No has de menjar res que t’inflami"
- Predicció La calor s’intensifica a partir de dilluns i algunes zones de Catalunya arribaran als 40 graus
- Xifres d’Interior Rècord d’identificacions policials a Catalunya: 1,2 milions el 2024
- Defunció Mor als 63 anys l’empresari Miquel Suqué, del Grup Peralada
- Acte del PP Feijóo demanarà la compareixença de Sánchez al Congrés perquè es «retratin» els seus aliats: «Si el segueixen recolzant, seran els seus encobridors»