INVESTIGACIÓ EN MARXA
El subinspector dels Mossos imputat per encobrir traficants defensa que eren confidents
El fiscal rebutja la petició del sindicat Mans Netes, que demana ingrés a la presó i fiança de 100.000 euros
El subinspector delsMossos d'Esquadra Antoni Salleras, acusat de protegir narcos, ha admès aquest dimecres que en diverses ocasions va compartir dinars i sopars amb unsuposat traficant perquè eraconfident policial, i ha defensat l'"excel·lència" de la investigació que va dirigir.
Segons fonts judicials,Salleras,cap de la Unitat Anticorrupció de la policia catalana, ha declarat durant prop de cinc hores com a imputat davant el jutge d'instrucció número 1 de Barcelona, que l'acusa d'encobrir narcotraficants i mossosd'esquadra que estaven sent investigats per la seva relació amb el tràfic de drogues.
El subinspector icinc subalterns seus, entre ells dos sergents, han estat imputats per dirigir suposadament una investigació judicial sobre narcotràfic de manera que quedés oculta al jutge la implicació d'alguns mossosd'esquadra i presumptes traficants, entre ells el confident policial Manuel G.C., a qui l'instructor situa en la cúspide de la banda.
Notícies relacionadesL'acusació particular que exerceix el sindicat Mans Netes ha demanat l'ingrés a la presó del subinspector sota una fiança mínima de 10.000 euros, una mesura cautelar a la qual s'ha oposat la Fiscalia i sobre la qual el jutge ha anunciat que decidirà abans del pròxim 8 de juny.
Salleras, que ha acudit al jutjat vestit d'uniforme i acompanyat pel seu superior, el cap de la Divisió d'Investigació Criminal dels Mossos, Jordi Bascompte, ha explicat que aquests contactes se circumscrivien a diferents investigacions policials que estaven portant a terme els Mossos d'Esquadra, ja que Manuel G.C. -confident que va destapar la trama de corrupció a la Policia Nacional vinculada als bordells Saratoga i Riviera- és un "col·laborador" del seu cos policial i, fins al que ell sabia, es dedicava a la compravenda de cotxes.
- Fenomen en auge La venda a pes de 'caixes sorpresa' d'Amazon arriba al centre de Barcelona: "És com una loteria"
- Universitat Més de 250 professors universitaris exigeixen a la UB que investigui el cas Ramón Flecha
- MUNDIAL DE CLUBS Luis Enrique ignora Mbappé: «Soc soci culer, per això sempre em motiva jugar contra el Madrid»
- Previsió meteorològica Catalunya, en alerta per fortes pluges: aquestes són les zones on més pot ploure
- Detingut per matar d’una punyalada un multireincident al Prat de Llobregat per una venjança
- Infraestructures La Zona Franca invertirà 40 milions en la seu de Salut Pública de BCN
- Transports El Govern facilita la venda de Talgo a Sidenor amb l’entrada de la SEPI
- Junta general Inditex obrirà botigues a l’Iraq i inverteix en l’‘start-up’ Theker Robotics
- Tempesta judicial i política L’UCO busca diners de la trama Cerdán en feixos de bitllets amagats
- Els riscos de la xenofòbia Llibertat per als còmplices Un detingut a Mataró per incitar la "cacera" de migrants a Múrcia