L'èxit d'una iniciativa pionera
Quan una publicació feta en català i editada a la ciutat de Barcelona arriba al seu número cinc mil si més no ens en hem de felicitar. Quan aquesta publicació és un diari, el que hem de fer també és sorprendre'ns. Sorprendre'ns que, en una conjuntura tan difícil per als mitjans de comunicació, una aposta empresarial carregada de risc assoleixi l'èxit. Això diu molt de la professionalitat i el rigor amb què s'ha elaborat el producte.
L'edició en català d'EL PERIÓDICO DE CATALUNYA va representar un gest de normalitat en un panorama excepcional, aleshores, d'escassa presència de la nostra llengua en els mitjans de comunicació diaris. L'inqüestionable èxit assolit ha animat altres iniciatives empresarials, però el que ningú podrà negar a EL PERIÓDICO DE CATALUNYA és el seu caràcter pioner.
Afortunadament, el panorama de la premsa diària en la nostra llengua és avui molt diferent d'aquell 28 d'octubre del 1997, quan el primer número de l'edició en català d'EL PERIÓDICO veia la llum. Noves capçaleres s'hi han sumat, tot enriquint notablement l'oferta de la qual podem gaudir i acostant-nos molt més al que hauria de ser una situació de normalitat de la nostra llengua en els mitjans de comunicació.
Si des del seu naixement EL PERIÓDICO va ser sinònim d'innovació, introduint un concepte gràfic i editorial nou en el panorama dels mitjans de comunicació, amb l'edició en català aquesta vocació innovadora va arribar a la seva màxima expressió en afrontar una experiència completament nova en projectes editorials de la importància d'un diari.
I una empresa arriscada no podria haver tingut millor bressol que el de la ciutat de Barcelona. Una ciutat que ha fet del risc un tret distintiu. Risc a l'hora d'abordar esdeveniments excepcionals com els Jocs Olímpics o el Fòrum de les Cultures, i saber posar-los al servei de la transformació de la ciutat; risc al plantejar-se i solucionar amb èxit el canvi de model productiu; risc en tantes i tantes iniciatives cíviques i empresarials que aconsegueixen fer avançar i progressar la nostra ciutat.
L'èxit de Barcelona ho és també de tots aquells que col·laboren a fer-lo possible. En aquest sentit, una ciutat no es pot qualificar de primera si els seus mitjans de comunicació no ho són. Afortunadament per a nosaltres, Barcelona compta amb un bon grapat de mitjans de comunicació de qualitat. Felicitem-nos per l'èxit assolit per EL PERIÓDICO DE CATALUNYA. Un èxit que ho és també de tots aquells que ampliem els nostres horitzons gràcies a la seva lectura.
- Àustria guanya Eurovisió i Melody s’immola
- Paella "Imprescindible": els elogis al millor restaurant de Tarragona segons Tripadvisor
- Tribunals El jutge va eliminar el perfil de la víctima dels pederastes del Raval
- Entrevista Òscar Ordeig, conseller d’Agricultura: «Tots els menjadors escolars haurien de tenir cuina pròpia»
- CONTEXT Amor lliure i responsable
- Prèvia del derbi català Un nou vídeo de l’atropellament massiu a Cornellà revela que la conductora ja havia arrossegat aficionats abans
- Pèrdua de potència Dos morts i 20 ferits al xocar un barco escola de l’Armada mexicana amb el pont de Brooklyn de Nova York
- Eurovisió 2025 Melody: «Em quedo amb l’amor de tots els països, tot i que de vegades prevalguin altres coses»
- "No et mata, però et treu la vida": tres dones posen rostre a la fibromiàlgia, la malaltia ‘invisible’
- La cita Sandro Rosell i els seus amics especials de presó: dos funcionaris, dos exinterns i un capellà