IMMIGRACIÓ
Un estudi de la Universitat de Vic critica els Espais de Benvinguda
La capacitat educativa per oferir un aprenentatge paral·lel al de les escoles dels Espais de Benvinguda Educativa (EBE) -els centres previs a l'escolarització per a alumnes immigrants que arriben a mig curs- és dubtosa. Aquesta és la conclusió que ha transcendit d'un estudi de la Universitat de Vic, que encara no s'ha fet públic, encarregat pel mateix Departament d'Educació. Es tracta de la primera avaluació externa que es realitza dels polèmics centres.
«L'aprenentatge s'ha de fer a l'escola, no a l'EBE. Entre altres coses, perquè no hi ha temps material per fer-ho», apunta un dels autors de la investigació. Els nens acostumen a passar una mitjana de tres setmanes al centre. «Mai hem pretès substituir l'escola. No volem ensenyar res -es defensa Núria Callís, directora de l'EBE de Vic-. Només oferim un primer contacte amb la cultura i la ciutat».
- El temps Desembre es complica a Catalunya: pluges, borrascas i la incògnita de la neu per Nadal
- Recomanacions «Dinar de 10»: els elogis al millor restaurant de Cornellà de Llobregat, segons Tripadvisor
- Tradicions amb encant El poble de Catalunya que té un pessebre vivent de més de 200 persones: dia, horari i entrades
- "En algun moment hauré de fer el dol"
- El sector editorial preveu un rècord de 1.250 milions de facturació
- Mobilitat Viatges il·limitats per 6,20 euros a l'any: així pots demanar la targeta social a Barcelona per a majors de 60 anys o discapacitats amb rendes baixes
- Proposta familiar Un Nadal de joguina
- Tradició Un pessebre de muntanya al Bages
- CATA MAYOR La taula on menjar Catalunya
- On socialitzar Plans analògics per quedar amb els amics a Barcelona
