IMMIGRACIÓ
Un estudi de la Universitat de Vic critica els Espais de Benvinguda
La capacitat educativa per oferir un aprenentatge paral·lel al de les escoles dels Espais de Benvinguda Educativa (EBE) -els centres previs a l'escolarització per a alumnes immigrants que arriben a mig curs- és dubtosa. Aquesta és la conclusió que ha transcendit d'un estudi de la Universitat de Vic, que encara no s'ha fet públic, encarregat pel mateix Departament d'Educació. Es tracta de la primera avaluació externa que es realitza dels polèmics centres.
«L'aprenentatge s'ha de fer a l'escola, no a l'EBE. Entre altres coses, perquè no hi ha temps material per fer-ho», apunta un dels autors de la investigació. Els nens acostumen a passar una mitjana de tres setmanes al centre. «Mai hem pretès substituir l'escola. No volem ensenyar res -es defensa Núria Callís, directora de l'EBE de Vic-. Només oferim un primer contacte amb la cultura i la ciutat».
- La vídua d’Andic demana als fills de l’empresari més diners de l’herència
- A Barcelona Un cotxe es precipita a la rambla del Carmel al sortir d’un pàrquing marxa enrere
- MÚSICA Rosalía anuncia un àlbum fet "per primer cop sense por del fracàs"
- Platja El pacífic poble a només 15 minuts de Santa Coloma de Gramenet: espectacular
- S’accelera el desallotjament del bloc Venus de la Mina
- BARCELONA - GIRONA (2-1) Araujo, el nou davanter centre de Flick, desferma la bogeria a Montjuïc
- Barcelonejant La fórmula de la Coca-Cola de Josep Cuní
- Actualització del codi ètic Barcelona en Comú limita a 12 anys els mandats dels càrrecs electes però obre la porta a excepcions en ple debat de la successió de Colau
- Obituari Mor Enric Canals, exdirector i membre de l’equip que va fundar TV3
- Deriva autocràtica Susan Stokes, investigadora de la Universitat de Chicago: «Als EUA tenim un president que actua com un dictador»