IMMIGRACIÓ
Un estudi de la Universitat de Vic critica els Espais de Benvinguda
La capacitat educativa per oferir un aprenentatge paral·lel al de les escoles dels Espais de Benvinguda Educativa (EBE) -els centres previs a l'escolarització per a alumnes immigrants que arriben a mig curs- és dubtosa. Aquesta és la conclusió que ha transcendit d'un estudi de la Universitat de Vic, que encara no s'ha fet públic, encarregat pel mateix Departament d'Educació. Es tracta de la primera avaluació externa que es realitza dels polèmics centres.
«L'aprenentatge s'ha de fer a l'escola, no a l'EBE. Entre altres coses, perquè no hi ha temps material per fer-ho», apunta un dels autors de la investigació. Els nens acostumen a passar una mitjana de tres setmanes al centre. «Mai hem pretès substituir l'escola. No volem ensenyar res -es defensa Núria Callís, directora de l'EBE de Vic-. Només oferim un primer contacte amb la cultura i la ciutat».
- Un incendi al Baix Ebre crema 570 hectàrees, el 90% als Ports
- El mapa territorial Enquesta CIS: El PSOE assetja cinc governs autonòmics del PP en l’equador de la legislatura
- Osona Una ‘moto espia’ dels Mossos capta per la C-25 un conductor sense cinturó, parlant pel mòbil i bevent
- Xarxes Molts turistes confonen Mallorca amb França i creuen que l'alemany és l'idioma oficial, segons una enquesta de carrer a Palma
- FUTBOL El Reial Madrid demana ajornar el seu partit de lliga contra l’Osasuna al 29 d’octubre
- Junta de portaveus El Parlament ajorna per segona vegada que Illa comparegui per la corrupció en el PSOE
- Salut i benestar José Abellán, cardiòleg: "Crec que ens estem equivocant en donar-li massa importància a l'exercici de força"
- Accions legals Tovalloletes humides: la gran plaga ecològica que surt de les llars
- A Barcelona Els Mossos abaten un home que va matar el seu germà d'un tret i es va atrinxerar a Calldetenes
- Helicobacter pylori: així són els símptomes de la infecció que afecta la meitat de la població