IMMIGRACIÓ
Un estudi de la Universitat de Vic critica els Espais de Benvinguda
La capacitat educativa per oferir un aprenentatge paral·lel al de les escoles dels Espais de Benvinguda Educativa (EBE) -els centres previs a l'escolarització per a alumnes immigrants que arriben a mig curs- és dubtosa. Aquesta és la conclusió que ha transcendit d'un estudi de la Universitat de Vic, que encara no s'ha fet públic, encarregat pel mateix Departament d'Educació. Es tracta de la primera avaluació externa que es realitza dels polèmics centres.
«L'aprenentatge s'ha de fer a l'escola, no a l'EBE. Entre altres coses, perquè no hi ha temps material per fer-ho», apunta un dels autors de la investigació. Els nens acostumen a passar una mitjana de tres setmanes al centre. «Mai hem pretès substituir l'escola. No volem ensenyar res -es defensa Núria Callís, directora de l'EBE de Vic-. Només oferim un primer contacte amb la cultura i la ciutat».
- CAS SANTOS CERDÁN-ÁBALOS Koldo García després de conèixer l’informe de l’UCO sobre Santos Cerdán: «Acaba de començar»
- Tensió als Estats Units "Motivació política" en l’assassinat d’una congressista i el marit
- Metamorfosi demogràfica Un terç de l’Eixample és estranger
- Tempesta judicial i política La caiguda de Cerdán impulsa en el PSOE avançar les generals
- Tensió als Estats Units Els EUA surten al carrer de forma multitudinària en protesta per Trump
- L’hora més crítica Sánchez acudirà dimecres a la sessió de control al Congrés per respondre per l’escàndol de Santos Cerdán
- Les gravacions del cas Koldo Koldo García va oferir al cap de la Policia Nacional avions d’Air Europa per deportar migrants magribins durant la covid
- Augmenten les probabilitats que un asteroide impacti contra la Lluna el 2032
- Criança Carlos González, pediatre: "Moltes vegades quan el teu fill plora no vol ni joguines ni dolços, demana la teva presència i el teu afecte"
- Entendre-hi més Aeroports: l’hora de l’enlairament