L'opinió

Benet XVI entre nosaltres, paraula i gest

Una pantalla gegant davant del temple de la Sagrada Família, ahir.

Una pantalla gegant davant del temple de la Sagrada Família, ahir. / REUTERS / ALBERT GEA

2
Es llegeix en minuts
Sebastià Taltavull

És un goig per a nos­altres poder rebre el Sant PareBenet XVI a Barcelona. Un goig que compartim amb innombrables ciutadans que valoren la persona i la missió del successor dePere. Ens sentim com les primeres comunitats cristianes quan eren visitades per l'apòstol que les havia fundades i de qui rebien ànim i confirmació de la fe. Un gest de comunió i de coresponsabilitat eclesial que ens ajuda a enfortir la fe que compartim i a fer-la vida en el cor de la nostra convivència humana, mentre ens acollim amb respecte i amor els uns als altres.

L'Església és com una família que s'estima, vol viure unida i vol donar també aquesta projecció a l'entorn secular en el qual és present. Per això i pel ressò positiu que esperem de la visita del Sant Pare, l'Església vol fer extensiu el goig per l'esdeveniment i compartir tot el missatge, fet paraula i gest que rebrem.

El gest i la paraula són importants quan els amics es troben, el gest i la paraula fets acollida també ens defineixen, mostren la qualitat humana i espiritual que ens identifica i ens fan adonar de la necessitat que tenim els uns dels altres d'escoltar-nos, de dialogar, de treballar per uns objectius que són pel bé de tots, de caminar junts. La laïcitat positiva ens compromet a fer de les nostres idees seculars i de les conviccions religioses un punt de trobada per una convivència que es caracteritza per la seva humanitat i pel seu caràcter humanitzador. I nosaltres, amb humilitat, volem aportar la riquesa espiritual de la Paraula de Déu i de la llarga tradició cristiana. Mai no tindrà sentit aixecar murs en les nostres relacions cíviques, i sí que en tindrà i molt construir ponts de bona entesa que creïn lligams d'amistat, vincles de comunió fraterna.

A tot aquest esforç per construir en positiu, el papaBenet XVI ens hi aporta el gest de venir a visitar-nos i la paraula que pot omplir de contingut les nostres conviccions. Donar raó de l'esperança, com ens demana l'apòstolPere, serà una de les tasques mai acabades, perquè n'hem de donar sovint i no trobant-ho sempre fàcil. Tanmateix, els cristians ho sabem i tota la vida ha estat així quan hem volgut que l'esperit de l'Evangeli impregnés la nostra vida personal i donés elements raonables per fer més digna i humana la convivència social.

Notícies relacionades

En aquesta línia hem d'agrair i molt el magisteri tan fecund i actual que el papaBenet XVIens ofereix pràcticament a diari, ja que és capaç de fer mel de tota flor, aprofundint en qualsevol esdeveniment humà, posant-se al costat dels qui pateixen, defensant els drets dels qui són amenaçats en la seva dignitat, oferint la sàvia síntesi entre la fe cristiana que hem rebut com a do i la raó que ens l'explica, i ens fa entrar en transparent comunicació amb tantes persones que busquen i desitgen crear en comú.

La paraula que el Papa ens dirà a Barcelona, a la Sagrada Família i al Nen Déu, paraula amorosa de pare i gest que es dirigeix a tots sense exclusió, l'haurem d'acollir com allò que el Senyor ens diu en aquest moment històric pel bé de cadascú, de la nostra Església que peregrina a Barcelona i de les altres esglésies, de la nostra i altres ciutats i pobles, i de tants i tants homes i dones que s'hi mostrin interessats. El missatge és per a tots, fem-ne bona notícia!