La situació de l¿Església
La paràlisi de l'Església amb la pederàstia defrauda Bèlgica
La premsa belga es va mostrar ahir profundament decebuda per la reacció del primat de l'Església catòlica al país, André Léonard, a l'informe Adriaenssens, que revela la gravetat dels abusos de menors comesos durant dècades per membres del clero. Les formacions polítiques, amb excepció dels democristians flamencs (CVD), es van mostrar així mateix molt crítics i estudiaran quina estratègia seguiran divendres que ve al Parlament.
«L'Església rebutja entonar un mea culpa», destacava a la portada Le Soir, el principal diari francòfon. «L'Església decep les víctimes», era el titular que ocupava la portada del conservador i catòlic La Lliure Belgique. «Una Església sense coratge», titulava La Dernière Heure.
Notícies relacionadesL'exigència comuna era saber què pensa fer l'Església amb els més de 90 religiosos pederastes identificats encara vius. Aquests sacerdots segueixen en actiu, «potser en contacte amb altres nens, noves preses, i ni tan sols es veuen assenyalats amb el dit», va lamentar Le Soir. També va ser criticat l'intent de l'Església de diluir la seva responsabilitat a l'insistir que els abusos es donen «a tots els nivells de la societat».
Sota aquesta pressió, el bisbe de Tournai va anunciar que demanarà a «tots els bisbes que elaborin una llista dels sacerdots acusats i els instin a demanar un procés canònic» que pot conduir com a màxim a la seva devolució a l'estat laic.
- Els veïns surten de les seves ciutats a comprar roba i productes de la llar
- Els comicis del 2027 Junts aposta per prohibir als okupes l’empadronament
- Cas sota investigació L’Ana Julia va rebre a la presó regals dels funcionaris a canvi de sexe
- Genealogia ¿Qui era la mare del nou Papa, Lleó XIV? Així era Mildred Martínez
- Míchel, hospitalitzat d'urgència per un problema de salut
- Mor Margot Friedländer, supervivent de l’Holocaust
- Nou Pontífex Parla l'investigador de Tortosa que va dissoldre la secta Sodalicio del Perú: "El papa Lleó XIV va tenir un paper imprescindible"
- Cita internacional el 10J La Sagrada Família de Barcelona convidarà el Papa Lleó XIV pel centenari de Gaudí al juny de 2026
- Febre per Bad Bunny: 10 concerts a Madrid i 2 a Barcelona
- Mor James Foley, el director predilecte de Madonna i responsable de dues pel·lícules de la saga ‘Cincuenta sombras de Grey’