Cop policial
Tres detinguts a Barcelona per estafar cinc milions d'euros a 80 empresaris
Els estafadors, un de 85 anys, es feien passar per banquers que oferien crèdits molt avantatjosos
Deien representar una entitat ubicada a Nauru i es quedaven amb el pagament de comissions
Una gran estafa requereix una gran posada en escena. I en això, Giancarlo Gronchi i el seu fill Alessandro eren uns autèntics experts. Aquests dos presumptes estafadors italians han estat detinguts a Barcelona pel Cos Nacional de Policia acusats d'haver erigit una tramoia de bancs i empreses fantasmes amb què han aconseguit enganyar prop de 80 empresaris espanyols als quals haurien estafat uns cinc milions d'euros.
Als seus 85 anys, Gronchi, ajudat pel seu fill i tres còmplices espanyols, es feia passar per representant a Espanya d'un banc ubicat a una illa del Pacífic que oferia crèdits en condicions molt avantatjoses. Les seves preses predilectes eren empresaris espanyols que tenien dificultats econòmiques i que veien en aquests crèdits la solució als seus problemes.
Entitat fantasma a la República de Nauru
Segons els investigadors de la secció de Frau Financer de la Policia, almenys 80 empresaris espanyols van mossegar l'esquer i van sol·licitar crèdit a l'entitat representada pels Gronchi, una entitat fantasma que van batejar com a National Comerce Bank Inc., i que asseguraven que estava domiciliada a la República de Nauru, a Micronèsia.
Els empresaris sol·licitaven a aquest banc crèdits per imports milionaris, d'entre 5 i 10 milions d'euros. Als pocs dies, els representants de l'entitat els comunicaven que el crèdit havia estat aprovat i demanaven als empresaris el pagament de quantitats en concepte de pòlisses d'assegurances, comissions, etcètera, assegurant-los que a principis del mes següent ja podrien disposar dels diners.
Cotxes de luxe i guardaespatlles
No obstant, les setmanes passaven i els diners no arribaven. Quan els empresaris demanaven explicacions, els falsos banquers convocaven els empresaris a reunions a l'estranger. Les trobades se celebraven als millors hotels de les capitals de Bulgària, Panamà, Illes Tórtores (Illes Verges britàniques) i eren els estafadors els que pagaven el viatge i fins i tot posaven a la seva disposició, una vegada allà, cotxes de luxe i guardaespatlles.
Tot això tenia com a objectiu donar una aparença de solvència econòmica i seguir mantenint viu l'engany. En aquestes reunions, els Gronchi mentien als empresaris espanyols assegurant-los que els diners estaven bloquejats al Banc d'Espanya i ressaltant les dificultats que estaven trobant per transferir aquestes grans quantitats de diners.
Nous pagaments
Notícies relacionadesEl següent pas era assegurar als empresaris que, davant la dificultat de transferir els diners, el crèdit seria concedit per una entitat domiciliada a Barcelona a la qual les víctimes havien de pagar nous imports en concepte de comissions o pòlisses per poder formalitzar l'operació.
Al final, amb el cobrament d'aquestes comissions, la trama va arribar a guanyar prop de cinc milions d'euros mentre que el màxim que van obtenir els empresaris van ser uns xecs a nom d'aquest banc de Nauru que van resultar ser falsos.
- Enquesta eleccions generals Espanya: Sumar i Junts perdrien la meitat dels seus escons després de dos anys de suport a Sánchez
- Sense sortir de la comarca El poble a només 30 minuts de Rubí ideal per a una escapada de natura sense sortir del Vallès
- Al delta del Llobregat Llum verda a un pla hoteler i residencial entorn de l’aeroport de Barcelona que el TSJC va tombar el 2020
- El conflicte del Pròxim Orient Trump decideix implicar-se en la guerra contra l’Iran oberta per Israel
- En la presumpta trama de corrupció Benet Salellas, exdiputat de la CUP i advocat de Cuixart en el judici del 'procés', defensarà Santos Cerdán
- Criança Carlos González, pediatre: "Moltes vegades quan el teu fill plora no vol ni joguines ni dolços, demana la teva presència i el teu afecte"
- Tens nafres a la boca que no desapareixen? Podrien ser el primer símptoma del càncer oral, que no para d’augmentar
- Guerra a l'Orient Pròxim Trump: "Pot ser que ataqui l'Iran, pot ser que no. Ningú sap el que faré"
- SALUT MENTAL La psiquiatra Marián Rojas revela què s’amaga darrere del perfeccionisme: “És por disfressada de control”
- Crisi en el PSOE La Moncloa assumeix que es destaparan més àudios i es disposa a «conviure» amb això: «Val la pena aguantar»