METEOROLOGIA

Un violent temporal sacseja les illes Madeira

Almenys han mort 32 persones i 68 més estan hospitalitzades

1
Es llegeix en minuts
AGÈNCIES
FUNCHAL

Almenys 32 persones han mort a l’arxipèlag portuguès de Madeira, a l’Atlàntic, com a conseqüència d’un violent temporal de pluja i vent. Segons va informar Miguel Albuquerque, l’alcalde de Funchal, 68 persones més van haver de ser hospitalitzades per lesions de diversa consideració i hi ha diversos desapareguts. Madeira, una concorreguda destinació turística, es troba a 500 quilòmetres de la costa africana.

Els vents, que ahir van superar els 100 quilòmetres per hora, i les precipitacions, que van arribar als 80 litres per metre quadrat en dues hores, van deixar al seu pas un panorama desolador, molt especialment als barris alts de Funchal i a la localitat interior de Curral des Freira: rius sortits de mare, dos ponts trencats, desenes de cotxes arrossegats per l’aigua, corriments de terres, arbres arrencats d’arrel... «Els danys són incalculables», van declarar les autoritats locals. Nombroses vivendes van haver de ser desallotjades per inundacions.

Madeira no només va quedar aïllada de l’exterior al tancar-se l’aeroport, sinó que bona part de les línies telefòniques i elèctriques van patir talls d’importància.

Segons va informar l’Institut Portuguès de Meteorologia, el temporal va començar divendres i ahir a la nit s’havia debilitat gairebé completament.

Notícies relacionades

ALERTA A 38 PROVÍNCIES / Mentrestant, 38 províncies espanyoles es troben avui en alerta meteorològica, tot i que en el nivell de menys risc (color groc), davant la irrupció d’un nou temporal de vent i pluges, l’enèsim de la temporada hivernal i el mateix que va afectar ahir Madeira. La borrasca, com ja és habitual, penetrarà per l’oest de la Península, i per això les dues àrees més afectades seran novament Andalusia occidental i Galícia.

A Catalunya, que no es troba en estat d’alerta, les pluges afectaran tot el territori a partir del migdia, però seran de caràcter moderat. Les precipitacions seguiran demà.