MEMÒRIA HISTÒRICA
Mor a Veneçuela Eusebi Pérez, un dels supervivents catalans del camp d'extermini nazi de Mauthausen
El supervivent del camp d'extermini nazi de Mauthausen Eusebi Pérez Martín, nascut a Vilafranca del Penedès (Barcelona), va morir el 17 d'agost passat a Veneçuela als 87 anys.
Pérez, nascut el 1920, va abandonar Vilafranca del Penedès quan tenia 20 anys, i va ser milicià voluntari durant la guerra civil. Posteriorment, i al costat d'altres republicans, va ser pres al camp d'extermini de Mauthausen, on va estar durant 57 mesos.
L'any 2005, Pérez va participar en un acte commemoratiu organitzat a la seva localitat natal en el qual es va recordar el 60 aniversari de l'alliberament dels camps de concentració i extermini.
Temes:
- El futur de la legislatura Illa manté la seva confiança en Zapatero i demana a Sánchez que «aguanti»: «Als socialistes, ni ens dobleguen ni ens rendim»
- Millora sanitària Un circuit ràpid entre els CAP i l’Hospital de Bellvitge redueix de dos anys a sis mesos el diagnòstic de la fibrosi pulmonar
- Condicionat a l’aprovació dels comptes El Govern llança la segona convocatòria de la llei de barris: 200 milions ampliables fins a 400 si prosperen els pressupostos
- El viatge del Pontífex El Papa a Barcelona: 20 minuts amb 80 presos de Brians, confessions a Montjuïc i missa i benedicció a la Sagrada Família
- Leo Messi explica com és la seva vida a Miami: «M’és igual l’edat mentre jo pugui continuar fent el que m’agrada»
