INAUGURACIÓ D'UNA ESPERADA INFRAESTRUCTURA

Lloret de Mar estrena una àmplia estació de busos

La terminal, que ha costat 9,2 milions, té 15 andanes i un pàrquing subterrani

1
Es llegeix en minuts
FERRAN COSCULLUELA / GIRONA

Lloret de Mar ha estrenat una nova estació d'autobusos amb la qual podrà oferir un millor servei als dos milions de passatgers que cada any arriben a la població a través d'aquest mitjà de transport i que la converteixen en una de les localitats amb més trànsit d'aquest tipus a Catalunya. Les noves instal.lacions, en què la Conselleria de Política Territorial i Obres Públiques (PTOP) ha invertit 9,2 milions d'euros, han estat construïdes en uns terrenys cedits per l'ajuntament. Les obres han durat dos anys

La terminal, que està situada en el mateix lloc on s'ubicava l'antiga estació --a la confluència de les avingudes de Just Marlés i Vila de Blanes--, té 15 andanes, 5 més que l'anterior. El nou edifici és molt lluminós i compta amb un vestíbul de 360 metres quadrats, equipat amb taquilles, serveis, bar, quiosc, un punt d'informació turística i panells electrònics.

El sostre de l'edifici està recobert per un mantell de plantes i plaques solars, que es poden observar des de la planta del vestíbul gràcies a unes claraboies que proporcionen il.luminació natural a l'interior. La construcció de la nova terminal ha anat acompanyada de la urbanització de l'entorn, de manera que s'han remodelat els carrers d'Enric Granados i Verge de Loreto.

22 LÍNIES

La instal.lació compta amb un aparcament subterrani amb capacitat per a 180 vehicles, i això ajudarà a descongestionar el trànsit de la zona. Està previst que la nova estació aculli 22 línies de transport --nacional i internacional-- i la seva explotació s'ha adjudicat mitjançant concurs públic a una unió temporal d'empreses.

Notícies relacionades

El conseller de Política Territorial i Obres Públiques, Joaquim Nadal, va destacar ahir, després de visitar les instal.lacions, la funcionalitat de la nova estació i el seu modern disseny, que atenua l'impacte visual de l'edifici i que afavoreix l'estalvi energètic gràcies a l'estructura innovadora de la coberta.

Joaquim Nadal va anunciar que en breu es redactarà un projecte per construir un carril de transport públic a la congestionada carretera que uneix Blanes i Lloret (GI-682), que serà millorada.