l'alarma

EL TURISME AMENAÇA LES GALÁPAGOS

1
Es llegeix en minuts
EL PERIÓDICO

Les illes Galápagos estan amenaçades pel turisme a gran escala. L'arxipèlag, format per 13 grans illes volcàniques, sis illes més petites i 107 roques i illots que es distribueixen al voltant de la línia de l'equador terrestre, ha entrat aquesta setmana en la llista vermella de la Unesco perquè el seu ecosistema corre perill.

El comitè del patrimoni mundial d'aquesta institució ha llançat la veu d'alarma a causa de les tres amenaces que hi ha sobre l'arxipèlag: el turisme creixent que s'acosta a les illes a bord de gegantins creuers; les espècies invasores (insectes, rates, gossos, gats i plantes) que arriben amb els passatgers i una immigració excessiva que deixa el continent i emigra per treballar en el sector turístic.

Notícies relacionades

Les Galápagos pertanyen a l'Equador i estan a mil quilòmetres de les seves costes. Van ser el primer lloc inscrit a la llista de Patrimoni Natural de la Humanitat, el 1978, perquè a l'arxipèlag habiten animals únics com els taurons i les tortugues gegants que donen nom a les illes, ocells pinsans i l'endèmica gavina negrosa, entre d'altres. Les seves nombroses espècies i els estudis de Darwin sobre l'evolució van fer famós

aquest lloc. Però 120.000 turistes el 2006 (40.000, el 1990) i 20.000 immigrants en el mateix període fan trontollar l'equilibri faunístic i vegetal, segons explica la Fundació Charles Darwin.