FISSURA A LA COBERTA TÈRMICA

L''Atlantis' arriba sense problemes a l'Estació Espacial Internacional

1
Es llegeix en minuts
EFE / WASHINGTON

El transbordador Atlantis ha arribat sense contratemps a l'Estació Espacial Internacional (EEI), encara que la NASA segueix preocupada per una petita fissura en una de les cobertes tèrmiques que protegeixen la nau.

El transbordador ha arribat a l'EEI a les 19.36 GMT (21.36 a Espanya), dins de l'horari previst, en el marc d'una missió d'11 dies en què els set tripulants de l'Atlantis afegiran nous panells solars i una biga addicional a la plataforma espacial.

La missió, la primera d'aquest any, es podria prolongar dues jornades més per completar les tasques previstes, segons ha explicat l'Administració Nacional de l'Aeronàutica i l'Espai (NASA), que ha informat que la nau porta avituallament i combustible addicional per fer-ho.

De moment, de totes maneres, els enginyers de l'agència espacial nord-americana centren l'atenció en una fissura d'uns 10 per 15 centímetres en una coberta tèrmica a la part del darrere de l'aparell, que es va descobrir divendres després del llançament des del Centre Espacial Kennedy, a Cap Canaveral (Florida).

Protecció davant el reescalfament

La coberta tèrmica protegeix la nau del reescalfament que es produeix al xocar contra l'atmosfera al tornar a la Terra. La NASA encara no ha decidit si caldrà reparar el desperfecte.

Notícies relacionades

Els enginyers tampoc estan segurs si la fissura de l'escut tèrmic es va produir per les desferres que es van generar divendres durant el llançament o per algun altre motiu.

Davant de l'arribada a l'EEI, l'astronauta d'origen hispà John Danny Olivas ha fet fotografies des de l'interior del transbordador de l'àrea on es va produir l'avaria.