PROJECTE DE LLARG ABAST

La Seu urbanitza el contorn de la ciutat amb un cinturó verd

Un sistema de places i passeigs de vianants unirà tres parcs fluvials

2
Es llegeix en minuts
CARME BONET / LA SEU D'URGELL

L'Ajuntament de la Seu d'Urgell ha aprovat la urbanització del contorn de la ciutat, un projecte anomenat cinturó verd que serà un passeig ampli i segur. L'anella unirà els parcs Olímpic del Segre, obert el 1992, el del Valira i el del Mesclant de les Aigües, on s'uneixen els rius Valira i Segre.

El tram que unirà el parc Olímpic amb el Camí Ral de la Cerdanya serà el primer que es realitzarà i té un quilòmetre de longitud. Les obres s'adjudicaran abans de final d'any i estan pressupostades en 573.568 euros. Aquest pla serà finançat pel pla d'obres i serveis (250.000 euros), els fons Feder (161.000), i la resta (162.000) se sufragarà amb fons municipals.

La urbanització d'aquest primer tram suposarà un pas molt important en la definició del que serà, a termini mitjà, un cinturó de set quilòmetres, que circumdarà l'àrea central de la ciutat i la unirà a través d'un sistema de parcs fluvials interconnectats, com són el parc del Segre, el parc del Valira i el parc del Mesclant de les Aigües amb els nuclis que estan situats per sobre de la carretera cap a la Cerdanya i amb Castellciutat.

L'alcalde de la Seu, Jordi Ausàs (ERC), considera que l'execució d'aquesta obra "aportarà qualitat urbana i territorial a la Seu i contribuirà a configurar la ciutat amable, integradora i d'escala humana que desitgem".

Per Ausàs l'actuació dóna resposta a "una gran demanda de ciutadans de totes les edats que utilitzen diàriament aquest lloc com a zona preferent per passejar a peu o en bicicleta, i que ara l'han de compartir amb un gran volum de vehicles, cosa que disminueix la seguretat dels vianants".

ÀMPLIES VORERES

Notícies relacionades

El projecte preveu ampliar i urbanitzar les voreres del vial que, en el marge del riu Segre, uneix el parc del Segre i el Camí Ral de Cerdanya a prop del parc de bombers. Actualment, aquest tram és una de les principals artèries de circumval.lació de la ciutat i el principal accés al parc del Segre des de la carretera N-260, i per això sempre té un nivell de circulació rodada molt important.

Per poder materialitzar el projecte, s'ha urbanitzat prèviament el passeig de Pasqual Ingla, s'ha obert el Camí Ral de la Cerdanya i s'ha ampliat el carrer del Bisbe Benlloc i les voreres de l'avinguda de Garriga i Massó.