Vallès Occidental

Terrassa promou el consens per redissenyar la rambla d'Egara

El consistori vol guanyar espai per als vianants malgrat l'intens trànsit rodat

1
Es llegeix en minuts
ANTONIA PEÑA / TERRASSA

Terrassa vol definir amb el màxim consens com serà en el futur l'emblemàtica rambla d'Egara. L'objectiu no és fàcil, després d'anys de polèmic debat. Per això, sota el lema d'Imaginem la rambla que volem, ahir es va posar en marxa el procés participatiu obert pel consistori amb l'objectiu d'analitzar la situació actual i definir el model urbanístic que la ciutadania consideri necessari. Les conclusions estaran a punt a finals d'aquest any i marcaran "les directrius perquè l'equip de l'arquitecta Beth Galí dibuixi el projecte de remodelació" el març del 2007, segons va explicar ahir el tinent d'alcalde de Planificació del Territori, Josep Aran.

GRUP OBERT

El debat va començar amb la primera reunió del grup que estudiarà el capítol de Transport Públic i Circulació. A la Biblioteca Central de Terrassa van comptar amb documentació de partida i amb l'assessorament de l'expert en mobilitat i professor de la UPC Ole Thorson. Fins a final de mes també es reuniran el grup de Comerç, coordinat per Ramon Talamàs, expert en gestió d'empreses, i el de Mobiliari i Paisatge Urbà, assessorat per la mateixa Galí.

De moment hi ha 120 persones inscrites --encara que les sessions continuen obertes a qualsevol persona interessada--, entre representants de veïns, comerciants, col.legis professionals, entitats, usuaris o simplement, ciutadans. Aran va aclarir que les conclusions parcials seran sotmeses "tant a la comissió política com a la taula tècnica" abans de debatre "les opcions alternatives en el plenari constituït el juliol passat" i que aglutina totes les parts implicades en el procés.

Notícies relacionades

El projecte supera el tram de la rambla d'Egara i inclou el traçat des de l'hotel Don Cándido fins a l'avinguda de l'Abat Marcet. Aran va admetre que l'objectiu final és complex: "Volem guanyar la rambla com a element de passeig i donar-li més vida, malgrat la contradicció que és un pas gairebé obligat per al trànsit de nord a sud".

El consistori també és conscient que aquest pla serà costós i que haurà de ser executat "per qui governi en la pròxima legislatura i per fases", segons el responsable de Territori. I una vegada que acabin les obres de prolongació dels Ferrocarrils en el sector.