Miquel y Costas aconsegueix un benefici de 15,62 milions en el primer semestre

La firma aconsegueix millorar resultats gràcies a l'efecte fiscal

1
Es llegeix en minuts

Miquel y Costas ha obtingut un benefici net consolidat de 15,62 milions d'euros el primer semestre, un 5,9% més que en el mateix període de 2012, ha informat la companyia paperera. Aquest augment recull la reducció de la taxa fiscal efectiva consolidada com a conseqüència de l'actualització de balanços aprovada en l'última junta general d'accionistes, i el benefici després d'impostos sense l'efecte de l'actualització se situa en 13,6 milions, un 7,8% menys.

Miquel y Costas apunta com a principals causes del menor resultat comptable als inferiors preus de venda en alguna línia de negoci, el mix de les vendes, els augments dels preus de pastes i energia, el funcionament de les operacions i l'impacte de la posada en marxa de la planta de Terranova Papers.

Notícies relacionades

La multinacional catalana ha facturat 99,4 milions d'euros fins al juny, un 6,6% menys respecte de les vendes del primer semestre de fa un any, que van ser especialment quantioses, han assenyalat fonts de la companyia.

Entre gener i juny ha pagat 1,60 milions en concepte de tercer dividend a compte, i al juliol 1,90 milions com a dividend complementari, tots dos amb càrrec a l'exercici 2012.