AVAL A LA DACIÓ EN PAGAMENT
L'Audiència de Girona accepta que la hipoteca se saldi amb l'entrega del pis
El tribunal considera una pràctica "contrària al principi de bona fe" que els bancs exigeixin tornar el deute a una família desnonada
L'Audiència de Girona ha avalat que l'entrega del pis saldi la hipoteca contreta amb el banc, en una resolució en què considera una pràctica "contrària al principi de bona fe" que els bancs segueixin exigint la devolució del deute a una família que ja ha estatdesnonada.
La decisió, de la qual ha informat la plataforma Afectats per la Hipoteca, dóna la raó a una família, a qui, després de ser desnonada del seu pis, el Deustche Bank seguia reclamant un deute de 162.500 euros per la diferència entre l'import pendent del préstec hipotecari contret --303.658 euros-- i la quantitat en què el banc s'havia adjudicat la vivenda en subhasta.
L'Audiència de Girona, en la resolució, segueix el criteri de l'Audiència Provincial de Navarra, que en una sentència del desembre de l'any passat va avalar l'anomenadadació en pagament per saldar el deute hipotecari contret amb un banc. La decisió considera que l'actuació financera del Deustche Bank és "contrària al principi de bona fe que ha de presidir l'exercici del dret".
Benefici injustificat
Notícies relacionadesPel tribunal, la finalitat del procediment d'execució hipotecària és que el creditor cobri el deute que el prestatari tingui pendent, però el que, segons la seva opinió, pretenia el Deustche Bank és interpretar la llei per procurar-se "unbenefici injustificat" que la norma no pot emparar.
L'Audiència afegeix en la seva resolució que, en la interpretació de les lleis, els tribunals "han de buscar aquelles respostes que, sense contravenir-les, s'acostin més a unadecisió justa" i optar per una solució que "no comporti unbenefici injustificat a favor d'aquella part que intervé en una posició de força en la firma d'un contracte d'adhesió".
- Amenaça Els pròxims tsunamis del Mediterrani espanyol poden ser més violents que mai
- Càncer Superar un càncer de còlon després de dues operacions de més de 8 hores: "La quimioteràpia em deixava fatal"
- Conflicte a l’Orient Mitjà L’Iran i els EUA entren en una setmana decisiva sense data per a les negociacions i amb l’alto el foc a punt de caducar
- Shakira sobre l’ús del mòbil dels seus fills: "Els vaig prohibir YouTube directament, la veritat no és a les xarxes socials"
- Cultiu i cures de les plantes Com regar els geranis sense fer-los malbé: consells perquè les seves flors no es marceixin i durin més
