MONOLOGUISTES SALVATGES

'After life' i 'Fleabag', 50 ombres de l'humor negre

Ricky Gervais i Phoebe Waller-Bridge perfilen dos personatges tan agres com magnètics, d'aquests que odiaries en la vida real, però que et tornen boig a la pantalla

felabag

felabag

2
Es llegeix en minuts
Roger Pascual
Roger Pascual

Periodista

Especialista en futbol, bàsquet, handbol

Ubicada/t a Barcelona

ver +

¿On és el límit de l’humor? ¿Està bé fer bromes amb temes tan difícils com la pederàstia o el suïcidi? Aquests són alguns dels terrenys que exploren 'After life' i 'Fleabag', on els monologuistes britànics Ricky Gervais Phoebe Waller-Bridge ballen un ‘zapateado’ sobre la frontera del políticament correcte, perfilant 50 tonalitats d’humor negre.

En 'After life', Gervais porta a col·lació el millor de la seva viperina llengua abordant un tema tan delicat com el de la mort i el dol. Després de saltar a la fama amb l’hilarant David Brent de 'The Office' i presentar amb estil corrosiu quatre edicions dels Globus d’Or, en aquesta sèrie de Netflix interpreta un periodista amargat després de la mort de la seva dona que es dedica turmentar tot aquell que l’envolta. Com si fos un trol de Twitter, al seu costat el doctor House sembla Miss Simpatia. Amargat i fastiguejat, aquest misantrop es riu de drogoaddictes, de prostitutes, d’obesos i fins i tot no dubta a amenaçar amb un martell un nen... Però, sota una espessa capa depressiva i cinisme, aquesta melancòlica sèrie s’acaba convertint en un cant a la vida. 

Notícies relacionades

Waller-Bridge ha protagonitzat un dels retorns més esperats. 'Fleabag', que va néixer com a obra de teatre que pretenia retratar amb cruesa la vida quotidiana d’una noia d’uns trenta anys, ha tornat a encertar. Si la primera temporada ja va ser una de la sensacions pel seu estil irreverent, la segona (disponible des del 17 de maig a Amazon Prime) va un pas més enllà. Com el personatge de Gervais a 'After life', la vida de la protagonista està marcada també per la mort, en aquest cas la de la seva amiga, amb qui regentava una cafeteria. Fleabag és com si Hannah Horvath, l’egocèntrica mil·lenista de 'Girls', s’hagués mudat sense les seves amigues al complir els 30 anys de Nova York a Londres i hagués decidit començar a prendre una dosi doble de mala llet en el seu te de les cinc. Si a la disfuncional vida sexual amorosa de Fleabag s’hi afegeix ara un capellà, ¿què pot sortir malament?. Una mostra més del talent i creativitat de Waller-Bridge, que, entre la primera temporada (2016) i aquesta, va crear 'Killing Eve', un dels grans èxits de l’any passat, i que acaba de reescriure l’últim Bond. 

Els protagonistes d’'After life' i de 'Fleabag' són personatges tan agres com magnètics, d’aquests que odiaries en la vida real, però que et tornen boig a la pantalla. L’humor britànic de Gervais i Waller-Bridge segueix la línia d’altres monologuistes com els nord-americans Larry David i Louie CK, que no han dubtat a fer broma sobre tabús com la violació. En el cas de Louie, les seves facècies se li van tornar en contra després de rebre cinc denúncies d’assetjament, que ell mateix va reconèixer que eren certes i que van tallar de soca-rel la seva carrera televisiva.