Sanament

Criança
Carlos González, pediatre i expert en criança: «No insisteixis que el teu fill mengi coses sanes»

Aconseguir que els nens mengin de manera saludable pot ser una batalla diària per a molts pares. Menjar ultraprocessat, brioixeria i rebuig a fruites o verdures. Fomentar bons hàbits alimentaris des de la infància pot convertir-se en tot un desafiament. No obstant això, amb estratègies adequades i un enfocament correcte és possible aconseguir que els més petits gaudeixin d’una alimentació balancejada sense drames a la taula.
El pediatre Carlos González, autor de diversos llibres sobre criança, ha expressat el seu punt de vista respecte a com aconseguir que els fills tinguin una relació sana amb el menjar. En el seu pòdcast ‘Criando sin miedo’ ha explicat que «insistir el teu fill en el fet que mengi coses sanes és la millor manera que les odiï».
«Si insisteixes, l’únic que aconsegueixes és que ho odiï»
«Insistint que el teu fill mengi coses sanes, l’únic que aconsegueixes és que les odiï. El que has de fer és menjar tu coses sanes», desenvolupa.
Al cap i a la fi, explica el pediatre, tot el menjar que es troba a casa és responsabilitat dels pares. «Mentre el teu fill sigui petit, a casa no hi haurà res més que el que tu hagis comprat», defensa.
«Que no vols que mengin galetes, doncs no compris galetes. Que tampoc n’hi ha per tant i alguna galeta de tant en tant tampoc fa mal, doncs tu decideixes. Mentre el teu fill no sigui capaç d’anar a fer la compra, a casa no hi haurà res més que el que tu hagis decidit tenir», exposa González.
A més, una vegada els fills vagin sent més grans, l’alimentació no serà el principal problema. «Quan el teu fill sigui més gran, serà el menor dels problemes. Esperem que no fumi, que no begui, que no compri drogues... No et preocupen ni les galetes, ni els gelats ni els sucs».
«El menjar a casa depèn dels pares»
Notícies relacionadesLa postura de Carlos González es basa a no insistir els fills amb les coses que no li agraden perquè al final ho acabaran odiant. «Si deixem el nen en pau probablement quan sigui adolescent tardà o adult jove, tornarà a menjar de tot. Fins i tot tornarà a tenir i tindrà interès per tstar coses noves i sorprenents», explica l’expert en criança.
«Si li insistim –com que mai insistirem amb els macarrons perquè ja se’ls menja– amb les coses que no li agraden i que són sanes perquè creiem que és molt important que mengi verdura, el resultat serà que al cap de mesos i anys d’aquest tractament, el nen a qui al principi les verdures li agradaven poc, al final les odia a mort perquè cada vegada que hi ha verdures els meus pares es posen insuportables.
- Montse Tomé, sota sospita
- Aquest estiu Les pluges treuen els escarabats i les rates de les clavegueres: «No sabem si n’hi ha més, però sí que surten per l’‘efecte desallotjament’ de l’aigua»
- Successos Dues germanes detingudes a Barcelona per estafar 524.000 euros a l’àvia que cuidaven i gastar-s’ho en operacions estètiques
- CONVALESCÈNCIA INCERTA Ter Stegen surt de l’operació a l’esquena sense pronòstic de baixa
- Canvis a l’octubre Així serà la nova 2 en català: una desconnexió amb Gemma Nierga, Oriol Nolis i Jordi Basté
- Programa Habitar B! El Govern resol els set primers concursos per aixecar nou promocions de lloguer assequible a Barcelona
- Una estatunidenca al·lucina amb la infància dels nens a Espanya
- FUTBOL Carles Pérez, exjugador del Barça, hospitalitzat després de ser mossegat per un gos als genitals
- Arxivada la denúncia Antifrau avala la compra de la Casa Orsola i descarta irregularitats
- UNA ALTRA PALANCA El Barça anuncia un acord amb el Congo per promoure "la cultura i la innovació esportiva" al país