Medi ambient
Santa Coloma rep 3 milions d’euros de fons europeus per a la renaturalització del Besòs
El projecte de recuperació, que inclou la creació d’un Refugi de Biodiversitat al riu, ha sigut un dels 18 escollits entre 99 candidatures

La Fundació Biodiversitat del Ministeri per a la Transició Ecològica i el Repte Demogràfic ha atorgat una subvenció de 3.056.516,22 euros a l’Ajuntament de Santa Coloma de Gramenet (Barcelonès) per desenvolupar la II Fase del projecte de Renaturalització del Besòs i la creació d’un Refugi de Biodiversitat al riu i al seu entorn natural.
El consistori colomenc ha explicat que el projecte de recuperació del Besòs ha sigut un dels 18 escollits entre 99 candidatures i que, així, Santa Coloma gaudirà d’una ajuda europea per millorar la biodiversitat.
Després de rebre gairebé cinc milions i mig d’euros el març per a projectes relacionats amb la Mobilitat Sostenible, Santa Coloma torna a accedir als fons del Pla de Recuperació, Transformació i Resiliència, el programa més important dels fons Next Generation, un paquet d’estímul econòmic per superar la crisi social i econòmica derivada de la pandèmia i per impulsar reformes amb la mirada posada en el futur.
La Renaturalització del Besòs
AMB i l’Ajuntament de Santa Coloma van iniciar el gener passat les obres del projecte de renaturalització que «millorarà la qualitat ambiental de l’espai fluvial i permetrà un desenvolupament de la biodiversitat de flora i fauna al riu Besòs», assenyalen des del consistori.
Un dels objectius estratègics és posar en marxa espais educatius, d’estudi i observació, per al desenvolupament d’activitats de divulgació i ciència. En aquest context, el 22 de juny es va firmar un conveni per a la participació del professorat i alumnat de la Facultat de Biologia de la Universitat de Barcelona en el seguiment científic de la millora de la biodiversitat al riu.
Llegeix totes les notícies de Santa Coloma a EL PERIÓDICO Santa Coloma
- Fenomen en auge La venda a pes de 'caixes sorpresa' d'Amazon arriba al centre de Barcelona: "És com una loteria"
- Universitat Més de 250 professors universitaris exigeixen a la UB que investigui el cas Ramón Flecha
- MUNDIAL DE CLUBS Luis Enrique ignora Mbappé: «Soc soci culer, per això sempre em motiva jugar contra el Madrid»
- Previsió meteorològica Catalunya, en alerta per fortes pluges: aquestes són les zones on més pot ploure
- Detingut per matar d’una punyalada un multireincident al Prat de Llobregat per una venjança
- Víctima mortal Mor un auxiliar forestal que treballava en l’extinció de l’incendi de Paüls després de caure 20 metres
- Estiu de 2026 MediaMarkt ocuparà la gran botiga de FNAC al Triangle de plaça Catalunya
- Canvis després del congrés Lorena Roldán deixa el seu escó com a senadora i obre el ball de cadires al PP català
- Nova ordenació de jutjats Catalunya comptarà amb 109 unitats judicials noves, de les quals 34 són prioritàries
- En un informe El jutge rastreja el finançament del PSOE i requereix informació sobre les donacions d’Ábalos