Educació
Santa Coloma demana augmentar l’oferta d’estudis postobligatoris a la ciutat
La ciutat ha rebut una demanda un 50% superior a les places existents als cicles formatius i els programes de formació inicial

L’Ajuntament de Santa Coloma de Gramenet (Barcelonès) es va reunir aquest dimecres 28 de juliol amb el Departament d’Educació de la Generalitat per demanar-li que augmenti l’oferta d’estudis postobligatoris a la ciutat. Després de la reunió, des del govern local van afirmar que el conseller d’Educació, Josep González Cambray, es va comprometre a «augmentar immediatament l’oferta», sobretot els cicles formatius de grau mitjà i els programes de formació inicial (PFI). «Així mateix, el conseller s’ha compromès a concretar en quines branques es produirà aquest augment de places en els pròxims dies», asseguren des de l’executiu colomenc.
En funció de les dades oficials presentades l’última setmana pel Departament, Santa Coloma ha rebut una demanda un 50% superior a les places existents als cicles formatius de grau mitjà i els programes de formació inicial (PFI). Per aquesta raó, l’alcaldessa, Núria Parlon, considera «fonamental» la implantació de més places a la ciutat, especialment en la formació inicial de grau mitjà, en la qual actualment hi ha 537 places i s’han rebut 997 sol·licituds.
«L’ampliació de places en els programes de formació inicial també resulta de gran importància, ja que se n’han rebut 172 sol·licituds però només hi ha 59 places previstes», comenten des del consistori.
Batxillerat a l’Institut 9
D’altra banda, l’alcaldessa també va reivindicar la implementació per al curs 2022-23 del batxillerat a l’institut de nova creació INS Santa Coloma de Gramenet (El 9). «El conseller s’ha compromès a estudiar la documentació que se li ha presentat per analitzar si és viable», apunten des del consistori.
Actualment l’Institut 9 és un centre que té fins a 4t d’ESO, però des de l’Ajuntament se sol·licita que pugui continuar la seva oferta postobligatòria amb els estudis de batxillerat. «Aquest centre acaba de ser catalogat de ‘màxima complexitat’», va explicar Parlon. «Considerem que donar continuïtat a l’alumnat que vulgui fer estudis postobligatoris és important per reforçar la idea que l’alumnat continuï estudiant un cop finalitzada l’ESO», va afegir.
Més notícies de Santa Coloma a l’edició local d’EL PERIÓDICO
- Tendències en salut L’ashwagandha, el suplement que conquista dones en la menopausa: «M’ha tret la boirina del cap»
- 53 anys d’història Un tresor fotogràfic, en perill
- Estrena televisiva ‘OT 2025’ arriba amb un nou jurat i un programa d’humor
- Més d’un milió de catalans prenen Diazepam i altres ansiolítics
- El model territorial Hisenda prepara la seva alternativa de finançament singular per a Catalunya
- Protestes propalestines Feijóo acusa Sánchez d’«encoratjar els disturbis» a la Vuelta: «Li és igual la vida dels policies i corredors»
- Nova etapa L’emotiu comiat de Ramon Pellicer del ‘TN’ de TV3 després de 23 anys: «Ara assumirem altres responsabilitats»
- Opinió Xarxes socials i salut mental juvenil: entre la visibilització i la banalització
- Futbol / La crònica El Barcelona enlluerna el València en una capsa de sabates
- La contracrònica Suplents que no ho són