Memòria històrica
Santa Coloma homenatja les persones deportades a camps d’extermini nazis
L’acte s’ha portat a terme als jardins del Museu Torre Balldovina, davant el monument en memòria dels veïns que van ser-ne víctimes
Santa Coloma de Gramenet (Barcelonès) ha celebrat aquest dimecres 5 de maig, Dia Nacional de l’Homenatge als Deportats, un acte dedicat a les persones de Santa Coloma que van patir la deportació als camps de concentració nazis.
S’ha portat a terme als jardins del Museu Torre Balldovina, davant el monument, obra de l’escultor local Miquel Cuenta el 1989, que recorda els veïns de la ciutat que van ser-ne víctimes.
Homenatge a les colomenques i els colomencs deportats als camps de concentració nazis. Als jardins dels Museu Torre Balldovina amb @PetryJimenez @JoanCalzado @amauthausen @DeBuchenwald @garrielies
— Aj. Sta. Coloma Gram (@scgramenet) 5 de mayo de 2021
#xarxamaimes #5maig #MemoriaHistoricaSC #SCCoopera pic.twitter.com/TYhGF4LMBH
L’acte ha comptat amb la presència de joves de la ciutat que han participat en el projecte d’anada al Memorial de Buchenwald. També hi ha hagut una interpretació musical a càrrec de l’alumnat de l’Escola Municipal de Música Can Roig i Torres.
Notícies relacionadesPosteriorment, s’ha portat a terme una conferència al Museu, a càrrec d’Enric Garriga, president de l’Amical de Mauthausen i altres camps.
Més notícies de Santa Coloma a l’edició local d’EL PERIÓDICO
- Mendicitat digital Morir en directe per un repte d’internet
- LLEURE Els clubs socials només per a dones s’obren pas a BCN
- Comerç Aquests són els horaris i centres comercials que obren aquest diumenge a Barcelona
- Tragèdia a la revetlla de Cap d’Any Les primeres víctimes identificades a Suïssa tenen entre 16 i 21 anys
- Dos joves improvisen un iglú per passar la nit de camí cap a Núria
- Àpats i benestar emocional Marta León, experta en salut hormonal: "El moviment és el major antidepressiu i ens el traiem durant les festes de Nadal"
- Estratègies enfrontades La Xina aprofita l’espai dels EUA en la seva retirada de l’ordre internacional
- Cop al chavisme Delcy, i s’ha acabat la diversió...
- La fórmula del desenvolupament
- Cop al chavisme Repsol, Telefónica, Mapfre i el BBVA, pendents de les seves inversions
