Col·lectiu vulnerable
La Fundació Germina detecta un augment de casos de maltractament infantil a Badalona i Santa Coloma
El 40% es van detectar en l’últim trimestre de l’any, cosa que suposa un total d’incidència del 9,1% de les persones ateses el 2020
Des de l’entitat assenyalen que el confinament ha dificultat una identificació prematura d’aquests casos

La Fundació Germina, que ofereix recolzament i acompanyament a persones i famílies en situació d’exclusió social de Badalona i Santa Coloma, ha emès un comunicat en el qual assenyala que va detectar un aflorament de casos de maltractament cap als infants i adolescents que atén en els últims mesos del 2020.
Durant l’any passat, l’entitat social assenyala que va localitzar un total de 35 casos de maltractament –15 dels quals, greus– entre els 387 nens i joves que atén, cosa que es tradueix en una incidència del 9,1%. D’aquests 35, «el 40% es van manifestar en els tres últims mesos de l’any, coincidint amb la represa de l’activitat ordinària als centres i escoles», afirmen des de la Fundació Germina. El 2019 l’entitat va detectar 27 casos de maltractament d’entre els 375 nens i adolescents atesos, 11 dels quals, molt greus.
Segons les xifres de la fundació, del total de casos identificats aquest últim any: un 45% es correspon amb maltractament físic, un 26% amb negligències en el tracte, un 17% amb abús sexual i un 12% amb maltractament psicològic. «Es tracta de la primera vegada que es detecta que, en el 100% dels casos, els episodis de maltractament s’han produït dins del nucli familiar», remarquen des de la fundació.
Conseqüències després de la pandèmia
Les conseqüències per la crisi de la Covid-19 continuen produint estralls en un any en què l’entitat ha hagut de reinventar-se en el desenvolupament de la tasca social a fi de fer front a les limitacions causades per la pandèmia. No obstant, des de la Fundació Germina expliquen que el retorn presencial dels infants i adolescents als diferents centres de l’entitat ha permès identificar «nous casos de maltractament no detectats durant el període de confinament».
Al seu torn, la fundació destaca que les noves famílies que arriben a l’entitat són les especialment afectades per la pandèmia: sense ingressos, amb dificultat per fer front a necessitats materials i bàsiques, i amb entorns familiars de risc.
Et pot interesarA més, des de l’entitat s’ha observat una «desorientació creixent» en aquestes famílies a l’hora d’acudir als serveis socials pertinents, «en moments on l’atenció presencial ha quedat molt minvada i part de les seves funcions s’estan assumint des de de les entitats», afegeixen.
Més notícies de Santa Coloma iBadalona en l’edició local d’EL PERIÓDICO DE CATALUNYA
- Protestes per l’empresonament de Hasél Xoc de violències a Barcelona
- Disturbis a la capital catalana Almenys 10 detinguts a BCN després de la manifestació a favor de Hasél
- L’epidèmia es contrau lleugerament a Catalunya a les portes d’una nova obertura
- Primera plana de l’edició impresa La portada d’EL PERIÓDICO del 28 de febrer del 2021
- Neix al Zoo de Barcelona una mona aranya, espècie en perill d’extinció
- El Parlament Europeu deixa Puigdemont a un pas de perdre la immunitat
- NOVA LEGISLATURA El PSC presenta un pla per aïllar Vox al Parlament
- A Lliçà d’Amunt Bosch anuncia el tancament d’una altra de les seves plantes a Catalunya i ultima 336 acomiadaments
- Vuitè dia de mobilitzacions Manifestacions per Pablo Hasél a Barcelona i altres ciutats d’Espanya | Última hora de les protestes en directe
- reivindicació Els empresaris catalans diuen «prou»