Proposta narrativa
Santa Coloma acull la mostra de dibuixos ‘Realisme invisible’ d’Eva Barrenechea
Algunes de les obres de l’exposició compten amb la col·laboració de l’artista Błażej Kotowski, investigador del so i compositor de música electrònica
Realisme invisible es podrà visitar, fins al 21 de març, en l’horari habitual del Centre d’Art Can Sisteré
A partir del dijous 21 de gener, el Centre d’Art Can Sisteré de Santa Coloma de Gramenet acollirà l’exposició Realisme invisible, d’Eva Barrenechea (Barcelona, 1971), una proposta artística de caràcter narratiu que explica històries quotidianes: els somnis dels oficinistes que obren, l’intent d’evasió d’un cap de setmana, les illes de solitud que vivim a les ciutats, les dependències de les pastilles per a l’ansietat o la història d’un paisatge amb un horitzó que torna a posar les coses al seu lloc.
Mitjançant tècniques tan tradicionals com el carbó o el guaix sobre paper, acompanyades sovint amb fragments de text, Barrenechea crea obres d’«atmosferes silencioses» disposades per a la contemplació, a l’espera que l’espectador entri en el joc i completi la història suggerida.
Un realisme invisible que pretén explicar els detalls desapercebuts del que ens passa, això sí, descrits en minúscules, per assenyalar a continuació els espais d’intimitat i en àmbits tan necessaris com el dibuix o la lectura, «com una resistència que ens permet orientar-nos en el dia a dia», afirmen des de l’Ajuntament de Santa Coloma.
Algunes de les obres de l’exposició compten amb la col·laboració de l’artista Błażej Kotowski, investigador del so i compositor de música electrònica, que les complementa amb dispositius sonors.
Disponible fins al març
Realisme invisible es podrà visitar, fins al 21 de març, en l’horari habitual de Can Sisteré; de dimarts a dissabte de 17 a 21 hores i els dissabtes i diumenges d’11 a 13.30 hores.
Notícies relacionadesEn aquest equipament, «s’apliquen les mesures bàsiques sanitàries recomanades contra el contagi de la Covid-19: control d’aforament i ús de gel hidroalcohòlic, i és obligatori l’ús de la mascareta durant tota la visita», recorden des del consistori.
Més notícies de Santa Coloma a l’edició local d’EL PERIÓDICO DE CATALUNYA
- La passarel·la de les campanades
- Incendi mortal Així és Crans-Montana, l’exclusiva estació alpina sacsejada per la tragèdia de Cap d’Any
- Multes per als cotxes B en les zones de baixes emissions
- Mor un submarinista durant una immersió a Roses
- Assentament Suport a Albiol pel desallotjament de Badalona
- Campanades L'enginyeria artesanal del vestit de les campanades de Pedroche: dotze anys d'història i una tiara de mascareta
- Mamarazzis ¿Final de l’era Pedroche?
- Ideari Junts debat el ‘pla 8 milions’ per actualitzar la seva posició davant la immigració
- Derbi d’alt risc Més vigilància fora de l’estadi i escorcolls «minuciosos» per accedir-hi: així serà el dispositiu policial de l’Espanyol-Barça
- Sorteig extraordinari ¿Quant toca per dècim en la Loteria del Nen 2023?
