Anar al contingut

PER A PERSONES PRÈVIAMENT ACREDITADES

L'accés d'escúters per a persones amb mobilitat reduïda al transport públic s'amplia a 21 municipis de l'AMB

La xarxa de Bus Metropolità i les dues línies de tramvia s'afegeixen a la prova pilot, vigent des del 2017

ACN

L'accés d'escúters per a persones amb mobilitat reduïda al transport públic s'amplia a 21 municipis de l'AMB

Les diferents entitats de l’Àrea Metropolitana de Barcelona han ampliat el conveni de col·laboració per a la futura regulació de l’accés segur d’escúters per a persones amb mobilitat reduïda als principals transports públics de la zona. 

Amb el nou acord, la prova pilot actual s’amplia fins a 21 municipis de l’àrea metropolitana i s’afegeixen la xarxa de Bus Metropolità operada per l’AMB i les línies del Trambaix i del Trambesòs, que se sumen al metro i als autobusos de TMB, que ja participaven des del 2017. 

Segons la regidora d’Infància, Joventut i Persones Grans de Barcelona, ​​Marga Marí-Klose, la proposta és un «nou pas» en la construcció «d’una ciutat més sostenible, accessible i inclusiva».

La Marí-Klose, que també és presidenta de l’Institut Municipal de Persones amb Discapacitat de l’Ajuntament de Barcelona, ​​ha recalcat que l’objectiu és «afavorir l’accessibilitat de les persones amb discapacitat i mobilitat reduïda en els seus desplaçaments», ampliant la seva «capacitat d’autonomia en el transport públic». 

La voluntat de les institucions participants en el projecte és continuar amb la prova pilot fins que sigui possible aprovar un nou Codi d’Accessibilitat, que incorporarà amb rang legal les condicions d’accés als transports públics amb efectes generals.

Segons el cap de servei de Gestió i Explotació del Transport de l’AMB, l’Eduard Unzueta, aquest nou conveni significa «un salt molt important», ja que suposa «la conversió de la prova en tot l’espai metropolità». «La primera ha sigut un èxit i estem convençuts que la segona també ho serà», va concloure.

Els municipis en els que funcionarà la prova pilot són Badalona, ​​Barcelona, ​​Castelldefels, Cornellà de Llobregat, Esplugues de Llobregat, Gavà, l’Hospitalet de Llobregat, Molins de rei, Montcada i Reixac, Montgat, Sant Adrià de Besòs, Sant Boi de Llobregat, Sant Climent de Llobregat, Sant Feliu de Llobregat, Sant Joan Despí, Sant Just Desvern, Santa Coloma de Cervelló, Santa Coloma de Gramenet, Tiana i Viladecans.

D’altra banda, el nou conveni també preveu un augment del nombre de models d’escúters homologats, que passa de 9 a 19. Només aquests models es podran acreditar per accedir al transport públic, ja que són els que compleixen les condicions establertes per la Generalitat de Catalunya, quant a dimensions, pes, estabilitat i maniobrabilitat.

Requisits necessaris

La participació en la prova pilot està restringida a aquelles persones que puguin acreditar una discapacitat legalment reconeguda i superar el barem de mobilitat reduïda, o bé estar afectades d’una malaltia crònica que limiti periòdicament la seva mobilitat. A més, hauran d’estar empadronades a la ciutat de Barcelona o en algun dels municipis que formen part del conveni.

Així mateix, les persones usuàries han de disposar d’un dels dinou models d’escúters autoritzats i dirigir-se a l’oficina d’atenció al públic de l’Institut Municipal de Persones amb Discapacitat (IMPD) per obtenir l’acreditació. Aquesta consisteix en una placa numerada de color lila, que s’ha de col·locar de forma visible a l’escúter, i un carnet individual.

L’acreditació permet l’accés a la xarxa de metro –8 línies amb 157 estacions–, a les 101 línies d’autobús de TMB i, a partir d’aquest dimecres, també a les 125 línies de Bus Metropolità i les dues línies del TRAM, en les mateixes condicions que els usuaris de cadires motoritzades.

Segons la Marí-Klose, 153 usuaris amb mobilitat reduïda han sol·licitat fins al moment l’accés al programa, 93 dels quals han sigut aprovats i podran participar en la segona prova pilot. Així mateix, la regidora ha apuntat que la majoria dels casos descartats ho han sigut «fonamentalment pel tipus de vehicle», ja que l’escúter no estava homologat.

Més notícies de Santa Coloma a l’edició local d’EL PERIÓDICO DE CATALUNYA