Reduir problemes a Rodalies

FemVallès i PTP insisteixen a crear intercanviadors a Sant Cugat i Rubí per les afectacions d’obres a Rodalies

La creació de punts d’enllaç reduiria l’impacte dels treballs de soterrament a Montcada i Sant Feliu de Llobregat

FemVallès i PTP insisteixen a crear intercanviadors a Sant Cugat i Rubí per les afectacions d’obres a Rodalies

ACN

1
Es llegeix en minuts
ACN

Les entitats Promoció del Transport Públic (PTP) i Associació FemVallès insisteixen a reclamar la construcció d’intercanviadors a Sant Cugat del Vallès i Rubí (Vallès Occidental) per minimitzar l’impacte que tindran les pròximes obres previstes en la xarxa de Rodalies.

Es tracta de dos nodes que han reivindicat en nombroses ocasions i que permetrien connectar la línia R-8 de Rodalies amb les S-1 i S-2 de FGC a través d’estacions ja existents a prop de les interseccions.

Els intercanviadors minimitzarien les afectacions

Les entitats adverteixen al Departament de Territori de la Generalitat i al Ministeri de Mobilitat que les obres de soterrament de vies previstes a Sant Feliu de Llobregat i Montcada i Reixac poden produir afectacions que els intercanviadors minimitzarien.

«Aquests treballs causaran afectacions cada dia»

Segons les dues entitats, «els possibles talls derivats dels treballs causaran afectació als milers de persones que entren i surten cada dia de la capital a través de l’R-2 i l’R-4, com s’està posant de manifest actualment amb el tall de les línies R-2 i R-11 a Sant Andreu Comtal a causa de les obres de la Sagrera».

Per això entenen que ara queda plenament justificat avançar cap a la creació dels intercanviadors, que permetrien que els viatgers fessin transbords d’una manera còmoda.

Connectar les estacions de FCG amb les de Rodalies en punts estratègics

Notícies relacionades

Es tracta de dos punts situats a prop de l’autopista AP-7, en espais on ja hi ha estacions dels dos serveis però que es troben separades entre elles.

Un d’ells permetria connectar l’estació de Rodalies de Rubí amb la de la línia S-1 de FGC a l’Hospital General de Catalunya, mentre que l’altra enllaçaria Sant Cugat del Vallès, de Rodalies, amb la de Volpelleres, a la línia S-2.

Temes:

Rodalies