A PARTIR DEL FEBRER

Sant Boi presenta els vuit nous autobusos híbrids i la nova línia E70

La ciutat comptarà a més amb una nova línia exprés, l'actual L79, i introduirà millores en la L96 i la SB1

009

009

2
Es llegeix en minuts
El Periódico

Aquest dilluns s’han presentat a Sant Boi els vuit nous vehicles híbrids que s’incorporaran, a partir del febrer, a la flota d’autobusos  de la ciutat, que millorarà el seu servei amb la incorporació de la nova línia exprés E70, la conversió de la línia L79 en la línia exprés E79 i les millores que s’introduiran en les línies L96 i SB1.

La incorporació d’aquests 8 vehicles híbrids, procedents de la flota de 128 autobusos nous que l’Àrea Metropolitana de Barcelona (AMB) està implantant a tota la zona, farà que a partir del mes que ve el 15% de la totalitat d’autobusos que circulin pel municipi durant el dia siguin híbrids.

A més, també s’incorporaran 13 vehicles elèctrics nous al servei de Nitbus del Baix Llobregat, cosa que farà que el 43% dels busos que circulin en hores nocturnes pel municipi siguin sostenibles: el 29% elèctrics i el 14% híbrids. En el cas concret de Sant Boi seran 5 els busos elèctrics que donaran servei al municipi, a través de les línies N13 i N14.

La nova línia d’AMB Exprés E70 connectarà de forma directa Sant Boi amb la plaça d’Espanya de Barcelona, un servei que passarà a tenir una freqüència de pas de 20 minuts en les hores punta dels dies feiners –excepte l’agost. D’aquesta manera, el corredor format per la E70 i la L70 comptarà amb una freqüència de pas de 10 minuts en hora punta.

Millores en el servei

D’altra banda, també es millora l’oferta de la línia L79, que queda rebatejada sota el nom d’‘E79’, i que adquireix les característiques d’un servei exprés i millorarà la freqüència de passada, que s’incrementa de 10 minuts als 8,5 en hora punta i de 15 a 12 minuts en la resta de franges horàries dels dies feiners.

A més d’aquestes novetats, també es millorarà la freqüència de passada de la línia L96, que connecta Bellamar (Castelldefels) amb l’estació de Ferrocarrils de la Generalitat (FGC) de Sant Boi. Els dies feiners s’incrementa la freqüència de pas dels 15 minuts als 12, mentre que en els dies festius la freqüència passarà a ser de 20 minuts, quan abans era de 30.

Així mateix, es millorarà el pas de la línia urbana SB1, que passarà dels 15 minuts d’espera entre autobús i autobús que hi ha actualment als 12 minuts en els dies feiners.

El 35% de trajectes, en transport públic

Unes millores que, segons ha recalcat durant la presentació l’alcaldessa, Lluïsa Moret, “estan vinculades a la qualitat de vida i de salut dels veïns i veïnes de Sant Boi, no només perquè facilitaran la mobilitat interna i entre municipis, sinó perquè també incidiran sobre la consciència sobre el medi ambient a la ciutat i reforçaran la nostra aposta per una ciutat més sostenible i saludable”.

Notícies relacionades

Moret ha recordat que del total de trajectes que es fan a Sant Boi, “el 35% dels trajectes es fan en transport públic”, cosa que representa gairebé 12 milions de viatges a l’any, una xifra que ara es proposa millorar, com va remarcar també el vicepresident de Mobilitat i Transport de l’AMB, Antoni Poveda.

Més notícies de Sant Boi en l’edició local d’EL PERIÓDICO DE CATALUNYA