INCIDÈNCIA TELEFÒNICA
Més de 400 abonats de Movistar a Sant Boi i Esplugues fa setmanes que estan sense servei
La incidència afecta 228 llars dels barris d'Esplugues de Can Vidalet i Can Clota i a 187 de la Ciutat Cooperativa-Molí Nou de Sant Boi
La companyia l'atribueix a problemes a la xarxa derivats de les intenses pluges, però les alcaldesses de les dues ciutats reclamen una solució urgent

qzz04j19 /
Els ajuntaments d’Esplugues i Sant Boi han reclamat a Telefónica-Movistar querestableixi urgentment el servei de telefonia a les més de 400 persones abonades que encadenen, en alguns casos, fins a 20 dies sense connexió telefònica.
Segons l’empresa, els problemes a la xarxa estan causats per les intenses pluges que s’han produït l’últim mes, però la incidència, que afecta 228 cases espluguines i 187 llars santaboianes, sembla lluny de solucionar-se.
El problema es concentra essencialment alsbarris de Can Vidalet i Can Clota, d’Esplugues, i al barri de Ciutat-Cooperativa-Molí Nou, a Sant Boi, i afecta especialment les persones grans que s’han quedat sense el servei de Teleassistència, ja que funciona a través de la línia de telèfon fix.
Per això, les alcaldesses de les dues ciutats, Pilar Díaz i Lluïsa Moret, han demanat per carta al director general de Telefónica a Catalunya, Kim Faura, que es restableixi immediatament el servei i que, fins aleshores, es busqui una solució provisional per a les persones que disposen de Teleassistència.
Falta d’informació
“No poden passar més dies deixant desateses les persones afectades i en especial les més vulnerables. Telefónica té l’obligació per llei de proveir d’un servei bàsic de telefonia a la ciutadania i l’està incomplint, assenyala l’alcaldessa d’Esplugues, Pilar Díaz.
La primera edil lamenta, a més, que la companyia “no hagi informat des del primer moment d’una incidència d’aquest abast i ens hàgim d’assabentar per les queixes veïnals i per les xarxes socials”, la qual cosa impedeix que es “prevegi de forma àgil i ràpida si fa falta fer una actuació d’urgència o exigir mesures alternatives”.
Reclamacions
Per la seva banda, l’alcaldessa de Sant Boi assegura que s’han desplaçat fins al barri santboià afectat els serveis de l’oficina municipal d’informació al consum (OMIC) un dia a la setmana “perquè els ciutadans puguin saber quins són els seus drets en relació amb aquest tall i puguin presentar reclamacions”.
Notícies relacionadesMoret assegura, a més, que des del consistori s’han preocupat de “contactar amb les persones usuàries de la Teleassistència cas per cas per saber si l’avaria està afectant la comunicació de les seves llars amb el servei”.
Els dos consistoris insisteixen que les persones afectades tenen a la seva disposició les OMIC per ajudar-les a presentar reclamacions a la companyia, fet que els permetrà, a més, conèixer l’abast real de l’avaria.
- Fenomen en auge La venda a pes de 'caixes sorpresa' d'Amazon arriba al centre de Barcelona: "És com una loteria"
- Universitat Més de 250 professors universitaris exigeixen a la UB que investigui el cas Ramón Flecha
- MUNDIAL DE CLUBS Luis Enrique ignora Mbappé: «Soc soci culer, per això sempre em motiva jugar contra el Madrid»
- Previsió meteorològica Catalunya, en alerta per fortes pluges: aquestes són les zones on més pot ploure
- Detingut per matar d’una punyalada un multireincident al Prat de Llobregat per una venjança
- Infraestructures La Zona Franca invertirà 40 milions en la seu de Salut Pública de BCN
- Transports El Govern facilita la venda de Talgo a Sidenor amb l’entrada de la SEPI
- Junta general Inditex obrirà botigues a l’Iraq i inverteix en l’‘start-up’ Theker Robotics
- Tempesta judicial i política L’UCO busca diners de la trama Cerdán en feixos de bitllets amagats
- Els riscos de la xenofòbia Llibertat per als còmplices Un detingut a Mataró per incitar la "cacera" de migrants a Múrcia