Sant Boi firma un conveni amb Amical de Mauthausen per a la prevenció del feixisme
L'Ajuntament de la ciutat és membre des de gener de la xarxa de memòria històrica 'Mai Més'

mauthausensantboi
L'alcaldessa de Sant Boi, Lluïsa Moret, i el president d'Amical de Mauthausen i altres camps i totes les víctimes del nazisme d'Espanya, Enric Garriga, han firmat aquest dimecres, 29 de març, un conveni de col·laboració.
L'objectiu de l'acord és articular activitats, principalment educatives i de sensibilització, per a prevenir el feixisme a Sant Boi.
El conveni també pretén ser una eina per conservar la memòria històrica de la deportació republicana, impulsar la investigació històrica sobre les persones de la ciutat que la van patir i reconèixer i rehabilitar totes les persones de Sant Boi que han patit persecució per defensar la democràcia i les llibertats.
Entre els compromisos assolits per l'Ajuntament es troba el de recolzar les activitats educatives del projecte Mauthausen / Buchenwald i la celebració del Dia Internacional de l'Holocaust i de Prevenció de Crims contra la Humanitat.
L'entitat Amical de Mauthausen realitzarà xerrades i conferències en centres de secundària de la ciutat i participarà en accions municipals coincidents amb els seus objectius de treball.
PRESERVAR LA MEMÒRIA HISTÒRICA
Sant Boi treballa, mitjançant el Programa Municipal de Memòria Històrica, en la recuperació de la memòria històrica del municipi com a patrimoni col·lectiu i com a símbol permanent de la tolerància, de la dignitat dels valors democràtics i el rebuig del totalitarisme.
Algunes de les accions en marxa tenen a veure amb la reivindicació de la figura de la periodista Montserrat Roig i l'erradicació de la pictografia franquista residual a les façanes.
Notícies relacionades
El mes des del gener passat, l'Ajuntament es va adherir a la xarxa de memòria i prevenció del feixisme 'Mai Més'.
Més notícies de Sant Boi
- CAS SANTOS CERDÁN-ÁBALOS Koldo García després de conèixer l’informe de l’UCO sobre Santos Cerdán: «Acaba de començar»
- Defunció Mor als 63 anys l’empresari Miquel Suqué, del Grup Peralada
- HANDBOL Els àrbitres expulsen el Barça de la lluita per la seva 13a Champions
- Metamorfosi demogràfica Un terç de l’Eixample és estranger
- Tensió als Estats Units "Motivació política" en l’assassinat d’una congressista i el marit
- Una nutricionista sobre la dieta que cal seguir si tens el còlon irritable: "No has de menjar res que t’inflami"
- Predicció La calor s’intensifica a partir de dilluns i algunes zones de Catalunya arribaran als 40 graus
- Xifres d’Interior Rècord d’identificacions policials a Catalunya: 1,2 milions el 2024
- Defunció Mor als 63 anys l’empresari Miquel Suqué, del Grup Peralada
- Acte del PP Feijóo demanarà la compareixença de Sánchez al Congrés perquè es «retratin» els seus aliats: «Si el segueixen recolzant, seran els seus encobridors»