Alerta màxima
Catalunya suspèn tota l’activitat programada als hospitals i centres de salut pel vendaval
Només a Sant Joan de Déu s’han anul·lat unes 2.500 visites externes que s’havien de ¡ fer avui i que es reprogramaran en els pròxims dies
Última hora de l’alerta vermella per fort vent a Catalunya, avui en directe
Catalunya suspèn aquest dijous l’activitat educativa, universitària, esportiva i sanitària no urgent per l’alerta màxima de vent
Efectos del viento en paseo de Gràcia /
La Conselleria de Salut ha suspès per a aquest dijous tota l’activitat programada (quirúrgica, ambulatòria i exploracions complementàries ambulatòries) amb motiu del vendaval que afecta Catalunya i que ja ha deixat ratxes de vent de 167 km/h. Els centres d’atenció primària (CAP) i hospitals ja estan avisant els usuaris dels canvis en l’assistència a causa del vent. Només a l’Hospital Sant Joan de Déu (Esplugues de Llobregat) s’han anul·lat unes 2.500 visites externes que s’havien de fer avui i que es reprogramaran en els pròxims dies.
Segons fonts de la conselleria, tot i que l’activitat sanitària queda «restringida» durant el dia d’avui, la urgent es manté «garantida». No s’han deixat de fer diàlisis, cirurgies oncològiques, exploracions complementàries de les persones ingressades, tractaments com radioteràpia ni han tancat els hospitals de dia d’oncologia.
A més, Salut manté també la cirurgia programada de les persones ingressades a l’hospital, «si es disposa de l’equip quirúrgic». Alguns sanitaris han tingut problemes aquest dijous per desplaçar-se i molts (els que no tenien activitat urgent) han optat pel teletreball, una cosa que els han facilitat els seus centres.
També estan oberts els CAP per atendre les «incidències» que es puguin produir. Però s’està fent via telefònica o telemàtica tota aquella activitat ambulatòria que sigui possible.
Incidències als centres
Notícies relacionadesAl centre d’urgències d’atenció primària (CUAP) l’Hospitalet de Llobregat s’han produït «despreniments» al fals sostre del passadís de l’entrada, que ha sigut tancat «momentàniament». El CUAP ha habilitat una entrada «alternativa» per la porta de Diagnòstic per la imatge.
També a la Metropolitana Sud, al CUAP el Prat de Llobregat hi ha, segons Salut, «riscos de despreniments» a la façana de la zona de l’entrada. Els bombers estan valorant la situació i és possible que el CAP habiliti un accés alternatiu.
Ja ets subscriptor o usuari registrat? Inicia sessió
Aquest contingut és especial per a la comunitat de lectors dEl Periódico.Per disfrutar daquests continguts gratis has de navegar registrat.
Protecció Civil Departament de Salut Borrasca Sanitat privada Sanitat pública Hospitals Centres d'atenció primària (CAP) AEMET - Agencia Estatal de Meteorologia
- Mossos Detinguda una dona víctima de violència masclista després de ser desnonada d’un pis municipal a Reus
- Denúncia d’un exalumne Judici al capellà pederasta del col·legi Pare Manyanet per abusos a un menor: "Em va dir que, si ho explicava, la pròxima vegada seria sense roba"
- Crisi humanitària Cuba registra una apagada al 70% del país després d’esgotar les reserves de combustible
- Un jutjat decidirà si manté o anul·la la sanció de la Generalitat a Orriols per les declaracions sobre immigració
- Exposició El fotògraf Steve McCurry s’instal·la al Palau Martorell amb els seus retrats de la gran família humana
