Abans de la cirurgia
Sant Joan de Déu va preparar la separació de les siameses mauritanes amb una simulació 3D
Dues siameses de menys d’un mes arriben a Barcelona des de Mauritània per ser separades
Sant Joan de Déu separa les siameses de Mauritània i es manté pendent de la seva evolució
Del Kazakhstan a Barcelona: 6.000 quilòmetres per salvar Nurali del seu tumor cerebral
L’Hospital Sant Joan de Déu (Esplugues de Llobregat) va preparar la separació de Khadija i Cherive, les siameses procedents de Mauritània amb una simulació 3D abans de la cirurgia. Aquest centre sanitari, de referència per a nens, va aconseguir separar-les amb èxit el 8 de novembre, però era la primera vegada que portava a terme una intervenció d’aquest tipus, així que va planificar i ho va preparar tot al mil·límetre. Les nenes van arribar a Barcelona el 26 d’octubre, amb menys d’un mes de vida, gràcies a Cuida’m, el programa solidari de Sant Joan de Déu i finançat amb donacions. Khadija i Cherive es troben bé, estan sanes i aviat els donaran l’alta.
L’hospital barceloní ha donat a conèixer els detalls de la cirurgia aquest divendres en una roda de premsa a la qual ha acudit la Ministra de Sanitat mauritana, Naha Mint Hamdi Uld Muknas. «Vam poder acudir a altres països germans, però vam escollir Espanya perquè tenim una amistat amb el seu govern i perquè confiem plenament en el sistema sanitari espanyol», ha dit la ministra.
Les siameses van néixer el 8 d’octubre a Mauritània unides per la part superior de l’abdomen i amb un únic cordó umbilical. Davant la impossibilitat de separar-les al seu país d’origen, les autoritats mauritanes van demanar assessorament a Sant Joan de Déu a partir de l’acord de cooperació internacional que existeix entre el Ministeri de Sanitat de Mauritània i l’hospital català.
Notícies relacionadesUn equip de sanitaris de Sant Joan de Déu va anar a buscar les nenes a Mauritània i les va recollir «a peu de pista», segons la neonatòloga Ana Alarcón, que va acompanyar les siameses en aquest viatge. Les nenes van ser traslladades a Barcelona en un avió de l’Exèrcit de l’Aire espanyol. «Després d’un vol de quatre hores, a l’arribar aquí també hi havia el Sistema d’Emergències Mèdiques (SEM) a peu de pista esperant-les», ha explicat Alarcón.
Planificació i preparació
Els metges de Sant Joan de Déu de seguida els van fer proves de radiodiagnòstic per veure l’abast de la connexió entre elles, això és, quin òrgans compartien i si hi havia connexions òssies o vasculars entre els dos cossos. I van confirmar que Khadija i Cherive eren dos siameses onfalòpagues: estaven unides per la part inferior de l’estèrnum i tenien dos fetges diferenciats però connectats per una zona comuna d’uns sis centímetres.
- CAS SANTOS CERDÁN-ÁBALOS Koldo García després de conèixer l’informe de l’UCO sobre Santos Cerdán: «Acaba de començar»
- UN INFORME DE L’UCO El mapa de la corrupció: les 18 adjudicacions on van mediar Ábalos, Koldo i Santos Cerdán
- ESTATS UNITS El calvari de Manuel, deportat per Trump: «Vaig demanar que m’afluixessin els grillons». Els va tibar més i va dir: «a manar, al teu país»
- Trobada Bétera s’alia amb Badalona per plantar cara a l’ocupació
- Metamorfosi demogràfica Un terç de l’Eixample és estranger
- Criança Carlos González, pediatre: "Moltes vegades quan el teu fill plora no vol ni joguines ni dolços, demana la teva presència i el teu afecte"
- HANDBOL Els àrbitres expulsen el Barça de la lluita per la seva 13a Champions
- EL MERCAT BLAUGRANA De Víctor a Joan; de l’Hospitalet a Sallent
- Gran mostra de música i cultura digital Nathy Peluso fa vibrar el Sónar amb un enèrgic directe
- CRÍTICA Billie Eilish regna de valent i amb intimitat