‘Un nanosegon al metavers’

El ‘boom’ del FemTech, la tecnologia al servei de la salut femenina

El ‘boom’ del FemTech, la tecnologia al servei de la salut femenina
3
Es llegeix en minuts
Judit Figueras, Pilar Enériz, Anna Solà
Judit Figueras, Pilar Enériz, Anna Solà

Periodistes

ver +

Catalunya és el tercer ‘hub’ europeu amb més ‘start-ups’ pertanyents al FemTech, un sector emergent que uneix la medicina i el benestar amb la tecnologia per desenvolupar solucions dedicades a millorar la salut femenina. Tot apunta que malalties que afecten només les dones, especialment amb referència a la salut sexual i reproductiva, atrauen, cada cop més, l’atenció d’inversors de tot el món. Tant és així que es preveu que el 2030 aquesta indústria generi més de 95 mil milions d’euros a escala mundial.

Des de la menstruació, la maternitat i la menopausa, el FemTech ha arribat per revolucionar la manera en què les dones i les persones que menstruen interactuen amb la seva pròpia salut a través de productes, serveis, eines, dispositius i aplicacions. Sense anar gaire més lluny, les aplicacions de control de la menstruació han aconseguit fer-se un lloc en el nostre dia a dia.

No obstant, el FemTech té un paper encara més rellevant: ofereix una oportunitat sense precedents per impulsar la transformació digital del sector sanitari i superar, una vegada per totes, el biaix de gènere que hi ha en l’atenció mèdica i que té com a conseqüència diagnòstics tardans i tractaments ineficaços causats per un enfocament massa centrat en l’home.

Notícies relacionades

Per analitzar aquest fenomen, juntament amb les oportunitats i els riscos, estrenem aquest dimarts un nou capítol d’’Un nanosegon al metavers’, el pòdcast de Tecnologia d’EL PERIÓDICO. En parlem amb Eudald Mas, emprenedor en el sector del FemTech. És enginyer biomèdic i cofundador i CEO de Qualud, una ‘start-up’ centrada en la salut mental de les dones en diferents etapes de la vida. 

¿Venen les nostres dades?

El sector del FemTech no està exempt de polèmiques, com la que va protagonitzar l’aplicació de seguiment del cicle menstrual Clue, després de la venda de dades privades a Meta. ¿És fiable compartir les nostres dades amb empreses privades? ¿Fins a quin punt poden lucrar-se amb les nostres dades? Al llarg del nou capítol del pòdcast descobrirem la resposta, però us podem avançar que, si les coses es fan bé, les nostres dades poden arribar a ser molt útils per als avenços mèdics.

Prèviament a ‘UNAM’...

  • A ‘Ens enlairem en mode avió’, parlem de com ens podem desintoxicar del telèfon mòbil.

  • A ‘De l’amor al ‘ghosting’ hi ha un pas’, ens centrem en com les aplicacions de cites han eclipsat l’art de seduir i en els perills que implica lligar amb la tecnologia, com el ‘ghosting’. 

  • ‘Socors, la intel·ligència artificial ens ha robat el micro’ és el tercer episodi. Ens endinsem en les aplicacions i els perills de la intel·ligència artificial amb Carles Planas.

  • La nostra visita al Mobile World Congress va donar lloc a un capítol especial, en la quarta entrega del pòdcast. 

  • Al cinquè episodi del pòdcast vam analitzar la figura dels ‘influencers’ amb la creadora de contingut Paauulzz i la fundadora de Hamelin Agency, Marisa Oliver.

  • A ‘’Last call’ per al postureig de la Setmana Santa’ vam parlar sobre la influència de les xarxes i d’internet en els viatges.

  • Vam parlar de ‘smishing’, estafes, estafes d’internet en ciberseguretat i ‘phishing’. ¿Com ens podem protegir de les estafes d’internet?

  • La IA ha posat en perill la indústria de la música. Ho analitzem en el vuitè episodi d’’UNAM’.

  • En la novena entrega del pòdcast analitzem el paper de les xarxes socials en política. Es tracta del capítol ‘És el veí qui tria l’alcalde’.

  • Capítol 10. Hem dedicat un capítol a explicar l’últim fenomen del món de l’entreteniment: la Kings i la Queens League, juntament amb el periodista de SPORT, Sergi Graell.