Ansiolítics
Atàxia: L’efecte secundari del Lorazepam
Espanya lidera el consum mundial de benzodiazepines
El Lorazepam, un ansiolític que sol vendre’s sota el nom comercial Orfidal, és un medicament que només es pot prendre amb recepta mèdica prèvia, i pot provocar diversos efectes secundaris. L’Atàxia n’és un.
Si mirem el prospecte del Lorazepam o Orfidal d’1 mg en comprimits, veiem que l’atàxia apareix com un possible efecte advers que es dona de manera «freqüent» en els pacients que el prenen.
Notícies relacionades¿Què és l’atàxia? Al mateix prospecte apareix classificada com un trastorn del sistema nerviós, que provoca descoordinació motriu i problemes en la parla. Això fa que les persones tinguin dificultats per caminar, mantenir l’equilibri o coordinar els moviments de les mans.
L’atàxia és el resultat d’un mal al cerebel, la part del cervell que controla la coordinació muscular. A més del consum de lorazepam, l’atàxia també pot ser provocada per un abús d’alcohol, accidents cerebrovasculars, degeneració cerebral o esclerosi múltiple o tumors.
- A Mejorada del Campo Els llimbs de les 2.000 cases il·legals a Mejorada del Campo, a nou quilòmetres de Madrid: «Paguem impostos però no tenim serveis»
- Radiografia de les edificacions irregulars Espanya suma almenys 665.500 habitatges il·legals, la majoria a Andalusia i València
- Caos ferroviari Les obres als túnels del Garraf arrenquen aquest dilluns i posen en perill la mobilitat al sud de Barcelona durant almenys tres mesos
- Marc Masip, expert en addicció tecnològica: «La relació entre consum de xarxes i problemes de salut mental no és de correlació, és de causalitat»
- Mobilització docent La vaga de professors a Barcelona, Barcelonès i Baix Llobregat arrenca aquest dilluns una setmana d’aturades a tot Catalunya
